Crash test Renault Espace (2015)

Testovaná varianta: 1.6 E2
MPV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 82 %
Děti 89 %
Chodci 70 %
Aktivní bezpečnost 80 %

Dospělý cestující

31 bodů / 82 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 6.7 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 14.6 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.2 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

44 bodů / 89 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer BabySafe
Skupina:
Orientace:
Instalace:

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: BeSafe iZi Combi X3
Skupina:
Orientace:
Instalace:

Chodci

25 bodů / 70 %

chodci
Hlava: 13.4 bodů
Pánev: 6 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

11 bodů / 80 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 3 body

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2015
Karoserie: pětidveřové MPV
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Renault poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici. Nicméně na straně spolujezdce mohou některé komponenty palubní desky způsobit zranění, a hodnocení proto bylo sníženo. Při čelním nárazu do překážky celou šíří vozu byla ochrana všech částí těla řidiče dobrá, v případě spolujezdce na zadním sedadle dobrá nebo přijatelná.

Při bočním nárazovém testu do pevné překážky byla ochrana všech částí těla dobrá, nicméně zadní dveře na straně řidiče se při nárazu otevřely, díky čemuž mohou cestující z vozu vypadnout, a proto bylo hodnocení sníženo. Ve více závažném bočním nárazovém testu do sloupu indikovala komprese v oblasti žeber jen průměrnou ochranu oblasti hrudníku, ostatní části těla byly chráněny dobře.

Přední sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře), na zadních sedadlech je ochrana jen průměrná.

 

Ochrana dětí

Renault získal maximální počet bodů v dynamických testech za ochranu 18měsíčního i 3letého dítěte. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu před umístěním sedačky na sedadlo spolujezdce jsou zřetelné, a systém proto byl odměněn. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je vůz určen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.

 

Ochrana chodců

Nárazník poskytuje nohám chodce převážně dobrou ochranu, přední hrana kapoty získala za ochranu oblasti pánve maximální počet bodů. Povrch kapoty ochrání hlavu chodce při srážce dobře pouze ve středu, směrem k okrajům se ochrana snižuje a v okolí A-sloupků už je špatná.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu je součástí standardní výbavy stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro obě řady sedadel. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je příplatková výbava. Systém používá kameru pro rozeznání dopravních značek a nabízí řidiči možnost omezit podle zjištěné skutečnosti maximální rychlost vozidla; hodnocen byl maximálním počtem bodů. Renault lze dovybavit systémem autonomního krizového brzdění, který funguje v rychlostech 30 až 140 km/h. V testech je hodnocen průměrně. Také je možnost vůz dovybavit systémem udržení vozu v jízdním pruhu. 

Obrázky

Vydáno: 20. 04. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Renault Espace bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto