Crash test Renault Fluence ZE (2011)

Testovaná varianta: Renault Fluence ZE, 'Expression', LHD
nižší střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 4
Dospělý cestující 72 %
Děti 83 %
Chodci 37 %
Aktivní bezpečnost 84 %

Dospělý cestující

26 bodů / 72 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 9.8 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 6.1 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2 body
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

41 bodů / 83 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 10.8 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Römer Baby Safe Plus
Skupina: 0, 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Tříleté dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Römer Baby Safe Plus
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

13 bodů / 37 %

chodci
Hlava: 7.2 bodů
Pánev: 0.1 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 84 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0.9 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2011
Karoserie: čtyřdveřový sedan
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář


Dospělý cestující

Při čelním nárazu zůstal prostor pro cestující stabilní. Nicméně, nedostatečný tlak v airbagu řidiče způsobil, že hlava řidiče přišla do kontaktu s volantem. Vozidlo za „proniknutí“ airbagu bylo penalizováno. Renault informoval Euro NCAP, že tento problém prošetří a udělá úpravy. Výstupky pod přístrojovou deskou představovaly možné riziko zranění pro kolena a stehenní kosti řidiče i spolujezdce.

V bočním bariérovém testu byla ochrana hrudníku přijatelná a u ostatních částí těla byla dobrá. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu naznačily hodnoty naměřené stlačením žeber u figuríny řidiče slabou ochranu hrudníku. Sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu průměrnou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře). Vozidlo bylo ve všech testech zkontrolováno a nebylo nalezeno žádné elektrické nebezpečí.

Ochrana dětí

Na základě hodnot, zaznamenaných během nárazového testu, získal Fluence ZE maximální počet bodů za jeho ochranu tříleté figuríny. Dopředný pohyb figurín, sedících po směru jízdy v dětských autosedačkách, nebyl nadměrný a při bočním nárazu byly obě figuríny dobře zadřeny bočnicemi jejich sedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy. Airbag spolujezdce je možné vypnout přepínačem tak, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku, instalovanou proti směru jízdy. Nicméně informace poskytované řidiči o stavu airbagu nejsou zcela zřetelné.  Avšak ve vozidle jsou poskytovány zřetelné informace o stavu airbagu a na nebezpečí umístění dětské autosedačky na přední sedadlo bez dřívější deaktivace airbagu.

Ochrana chodců

Kapota poskytla převážně nevyhovující ochranu v těch oblastech, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dítěte nebo dospělého. Přední hrana kapoty poskytla horním částem nohou a pánvi také převážně nevyhovující ochranu. Nárazník nabídl nohám chodce dobrou ochranu a získal maximální počet bodů.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí standardní výbavy a splňuje Euro NCAP požadavky na test. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je součástí standardní výbavy pro sedadla řidiče a spolujezdce. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je možné získat v doplňkové výbavě, ale předpokládá se, že prodej tohoto zařízení ve standardní výbavě nebude stačit, aby se splnily požadavky Euro NCAP na vybavenost pro rok 2011.

Obrázky

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Renault Fluence bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto