Crash test Renault Grand Scenic (2009)

Testovaná varianta: Renault Grand Scenic 1.5 diesel Expression
malé MPV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 91 %
Děti 76 %
Chodci 42 %
Aktivní bezpečnost 99 %

Dospělý cestující

32 bodů / 91 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14708 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.62 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.38 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

7 bodů / 99 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0.9 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2009
Karoserie: pětidvéřové MPV
Poznámka: Hodnocení se vztahuje na všechny modely Grand Scenic s testovanou specifikací modelové roku 2009
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Dospělý cestující
Prostor pro cestující byl při čelním nárazu stabilní. Hodnoty naměřené figurínou ukázaly dobrou ochranu, s odpovídající ochranou hrudníku pro oba uživatele vpředu. Kolena, stehenní kosti a pánev byly při testu dobře chráněny a Renault předvedl, že stejná úroveň ochrany je dostupná pro různě vysoké cestující a sedící v různých pozicích. Za boční bariérový test získal maximální počet bodů a při silnějším bočním nárazu do sloupu byl hrudník vhodně chráněn. Ochrana před hyperextenzí krku (zranění krční páteře) byla hodnocena jako průměrná.

Ochrana dětí
V dynamickém testu nebylo zatížení a zrychlení na figuríně nadlimitní. Hlava tříleté figuríny se při čelním nárazu nepohnula příliš vpřed a obě figuríny byly dobře zadrženy jejich zádržným systémem. Spolujezdcův airbag je možné vypnout, aby se na přední sedadlo mohla umístit dětská autosedačka instalovaná proti směru jízdy. Nicméně, informace o stavu airbagu nejsou pro řidiče zcela zřetelné a systém nebyl ohodnocen.

Ochrana chodců
Nárazník získal za ochranu nohou chodce maximální počet bodů. Nicméně, přední hrana kapoty si nevedla tak dobře a byla hodnocena jako převážně průměrná. Kapota poskytla ve většině oblastí, kam by mohla udeřit hlava dítěte nebo dospělého, dobrou ochranu.

Aktivní bezpečnost
Elektronická kontrola stability (ESC) je standardní výbavou ve většině evropských zemí, v některých je volitelná. Prodej Grand Scenicu s ESC ve standardu počítá s překonáním požadavků Euro NCAP pro rok 2009. To samé platí pro omezovač rychlosti, systém řidiče, který zabraňuje překročení rychlosti. Vozidlo je také vybaveno signalizací nezapnutých bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla.

Obrázky

Vydáno: 21. 01. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Renault Grand Scénic bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto