Crash test Renault Mégane (2014)

Testovaná varianta: Renault Mégane 1.5dCi Life
nižší střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 3
Dospělý cestující 83 %
Děti 78 %
Chodci 60 %
Aktivní bezpečnost 48 %

Dospělý cestující

32 bodů / 83 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.8 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 6.6 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 1.4 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

38 bodů / 78 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Baby-Safe
Skupina:
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: isofixová základna s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace: po směru jízdy
Instalace: isofix a top tether

Chodci

22 bodů / 60 %

chodci
Hlava: 14.2 bodů
Pánev: 1.8 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

? bodů / 48 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2014
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu nepoškozen. Hodnoty zaznamenané figurínou ukázaly dobrou ochranu kolen i stehenních kostí obou předních cestujících. Renault poskytuje stejnou úroveň ochrany cestujících bez ohledu na jejich velikost nebo pozici v sedadle.

 

Při bočním nárazovém testu získal maximální počet bodů, což znamená dobrou ochranu celého těla. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana v oblasti hrudi pouze průměrná. Přední sedadla a opěrky hlavy poskytují v případě nárazu zezadu pouze průměrnou ochranu hyperextenze krku (poranění krční páteře), zadní sedadla a opěrky hlavy chrání proti tomuto typu zranění minimálně.

Ochrana dítěte

Renault Mégane získal maximální počet bodů za ochranu 18měsíčního dítěte. Dopředný pohyb figuríny tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské sedačce, nebyl příliš velký, ale v oblasti krku byly působící síly poměrně vysoké.

 

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze vypnout a umístit na přední sedadlo dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Nicméně vypínač není zřetelně označen, a systém proto nebyl odměněn. Varující štítky ohledně umístění autosedačky na přední sedadlo jsou jasné a zřetelné. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je Renault Mégane určen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.

Ochrana chodců

Nárazník získal maximální počet bodů za ochranu nohou chodce. Naopak přední hrana kapoty nechrání téměř vůbec. Kapota motoru na většině míst chrání chodce průměrně, ovšem v okolí sloupků a u spodní hrany čelního skla, kam by mohla narazit jeho hlava, je ochrana špatná.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační systém je součástí standardní výbavy stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla. Systém pro zadní sedadla dává vědět řidiči o stavu bezpečnostních pásů prostřednictvím textové zprávy, a protože tato zpráva nebyla k dispozici ve všech jazycích, systém nebyl hodnocen. Renault má v úmyslu tento problém brzy vyřešit, protože jinak nemůže dosáhnout na celkové hodnocení 4 hvězdiček. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je také v základní výbavě.

Obrázky

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Renault Mégane bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto