Crash test Renault Mégane (2015)

Testovaná varianta: 1.5dCi
nižší střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 88 %
Děti 87 %
Chodci 71 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

34 bodů / 88 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 7.8 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 15.4 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.5 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

43 bodů / 87 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: HTS iZi Kid X3 ISOfix
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofixová základna

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: HTS iZi Kid X3 ISOfix
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofixová základna

Chodci

26 bodů / 71 %

chodci
Hlava: 13.8 bodů
Pánev: 6 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

9 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 2.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2015
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Renault Mégane poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici.

Při bočním nárazovém testu do pevné překážky byla ochrana všech částí těla dobrá, za což si Mégane vysloužil maximální počet bodů. Ve více závažném bočním nárazovém testu do sloupu byla ochrana hrudníku přijatelná, ostatní části těla byly chráněny dobře.

Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu.

Ochrana dětí

Renault Mégane získal maximum bodů za ochranu 18měsíčního i tříletého dítěte. Obě figuríny byly posazeny do sedačky instalované proti směru jízdy.

Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu jsou zřetelné, a systém byl proto odměněn.

Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je Mégane určen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.            

Ochrana chodců

Maximální počet bodů byl udělen za ochranu nohou a pánevní oblasti chodce. Hlava je při nárazu do kapoty chráněna převážně dobře nebo přijatelně. Špatné výsledky byly naměřeny pouze podél sloupků předního skla.

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu a signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro obě řady sedadel jsou součástí standardní výbavy vozu. Mégane jako příplatkovou výbavu nabízí systém autonomního krizového brzdění, který však nebyl do hodnocení zahrnut. Jinak je tomu v případě nastavitelného omezovače rychlosti, který je rovněž příplatkovou výbavou, ale dá se očekávat jeho časté využívání. Za příplatek je možné pořídit si vůz vybavený systémem pro udržení vozu v jízdním pruhu. Za jeho funkčnost byl Mégane odměněn. 

Obrázky

Vydáno: 20. 04. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Renault Mégane bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto