Crash test Renault Scenic (2016)

Testovaná varianta: 1.5 DCi
MPV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 90 %
Děti 82 %
Chodci 67 %
Aktivní bezpečnost 59 %

Dospělý cestující

35 bodů / 90 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 7.7 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 15.4 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Chodci

29 bodů / 67 %

chodci
Hlava: 14 bodů
Pánev: 4.6 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

7 bodů / 59 %

Elektronická kontrola stability: bodů
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: bodů
Podpora omezovače rychlosti: bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2016
Karoserie: pětidveřové MPV
Poznámka: výsledky platné i pro sedmimístný model Grand Scenic

Komentář

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se v průběhu zkoušky nijak nedeformoval. Renault Scenic poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici. 

V čelním nárazovém testu byla kolena i stehna řidiče a spolujezdce chráněna dobře. Při čelním nárazovém testu byla většina částí těla řidiče chráněna dobře. Výjimku představují krční partie, kde byla ochrana vyhodnocena jako nevyhovující. Renault již na tento fakt reagoval příslibem designových změn, které by měly tento neduh redukovat. Ochrana hrudníku pasažéra na zadním sedadle byla průměrná. 

V bočním nárazovém testu se vozu Renault Scenic dařilo a získal nejvyšší známku. V závažnějším bočním nárazovém testu do sloupu byla známka snížena kvůli přijatelné ochraně hrudníku. 

Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu. Zvýšenou ochranu krčních partií zajišťuje systém autonomního krizového brzdění. Systém si v testu při nižších rychlostech typických pro jízdu ve městě vedl dobře.

Ochrana dětí

V čelním nárazovém testu částí vozu byly figuríny simulující šestileté a desetileté děti chráněny dobře nebo přijatelně. Při bočním nárazu byla ochrana mladších i starších dětí dobrá. Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu jsou zřetelné, a systém byl proto odměněn. Všechny testované autosedačky, pro které je Scenic navržen, šlo připevnit bez problémů. Při instalaci sedaček skupin I a II na přední sedadlo je však třeba zvýšené pozornosti, jelikož uživatelský manuál nepodává zcela jasné informace. 

Ochrana chodců

Kapota vozu poskytuje zejména přijatelnou ochranu hlavy, nevyhovující výsledky byly naměřeny pod čelním sklem a kolem sloupků čelního skla. Ochrana pánevní oblasti byla smíšená, na některých místech byly naměřeny dobré, jinde nevyhovující výsledky. Ochrana, kterou nohám chodce poskytuje nárazník, však byla ve všech měřených místech dobrá. Součástí standardní výbavy modelu Scenic je systém autonomního krizového brzdění, který si v testu vedl přijatelně. Některým kolizím bylo zcela zabráněno, nebo byla alespoň snížena nárazová rychlost. 

Aktivní bezpečnost

Součástí standardní výbavy modelu Scenic je signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro všechna sedadla a systém autonomního krizového brzdění, který pracuje i při vyšších rychlostech. V testu si vedl přijatelně. Vůz je dále vybaven systémem upozorňujícím na maximální povolenou rychlost, řidič následně může nastavit rychlostní limit. 

Obrázky

Video

Vydáno: 01. 09. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Renault Scénic bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto