Crash test Renault Trafic (2012)

Testovaná varianta: Renault Trafic 2.0dCi Passenger 'Expression'
velké rodinné vozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 2
Dospělý cestující 58 %
Děti 79 %
Chodci 28 %
Aktivní bezpečnost 14 %

Dospělý cestující

21 bodů / 58 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 12.8 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 0 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

39 bodů / 79 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 11.9 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Romer Babysafe Plus ISOFIX
Skupina: 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s uchycením a podpěrným rámem

Tříleté dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Romer Duo Plus Isofix
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

8 bodů / 28 %

chodci
Hlava: 8.5 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 0 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

1 bod / 14 %

Elektronická kontrola stability: 0 bodů
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 1 bod
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2012
Karoserie: Dodávka pro přepravu osob
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář


Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Obě figuríny zaznamenaly podobnou úroveň ochrany, ačkoliv na straně spolujezdce není žádný airbag. Zaznamenané hodnoty ukázaly dobrou ochranu kolen a stehenních kostí obou cestujících, ale výstupky pod přístrojovou deskou představovaly možné riziko zranění pro kolena a stehenní kosti řidiče i spolujezdce. Při bočním bariérovém testu získal Trafic maximální počet bodů. Nebyl proveden test bočního nárazu do sloupu, protože Trafic není vybaven zařízením na ochranu hlavy. Geometrické hodnocení předních a zadních sedadel odhalilo nevyhovující ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Na základě hodnot zaznamenaných figurínou v dynamických testech, získal Trafic za jeho ochranu tříletého cestujícího maximální počet bodů. Při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb tříleté figuríny, sedící po směru jízdy v dětské sedačce, nadměrný a dopředný pohyb figurín, sedících po směru jízdy v dětských autosedačkách, nebyl nadměrný. Airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Nicméně označení přepínače airbagu a ukazatetele stavu na přístrojové desce není zřetelné. Řidiči nejasně podávané informace o stavu airbagu způsobily, že systém nebyl odměněn.

Ochrana chodců

Nárazník poskytl nohám chodce ve všech testovaných oblastech nevyhovující ochranu a nezískal žádné body. Test přední hrany kapoty nebyl vhodný vzhledem k tvaru a výšce vozidla. V těch oblastech, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dospělého nebo dítěte, byla ochrana převážně nevyhovující nebo průměrná s několika dobrými oblastmi.

Aktivní bezpečnost

Trafic nemá elektronický stabilizační program (ESP) ve standardní výbavě v takovém množství, aby to splnilo požadavky Euro NCAP. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je součástí standardní výbavy pro řidiče a splňuje požadavky Euro NCAP. Omezovač rychlosti je dostupný, ale nesplňuje Euro NCAP požadavky na vybavení.

Obrázky

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Renault Trafic bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto