Crash test Renault Trafic (2015)

Testovaná varianta: 115 dCi Combi
velké rodinné vozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 3
Dospělý cestující 52 %
Děti 91 %
Chodci 53 %
Aktivní bezpečnost 57 %

Dospělý cestující

19 bodů / 52 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 9.7 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 1.4 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

45 bodů / 91 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer BabySafe
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofixová základna

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace:
Instalace:

Chodci

16 bodů / 53 %

chodci
Hlava: 10.2 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 5.9 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

4 body / 57 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 1 bod
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2015
Karoserie: dodávka pro přepravu osob
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Airbag pro spolujezdce je součástí výbavy pouze pro osobní verzi, proto nebyl zahrnutý do testu, ochrana spolujezdce v oblasti hrudníku je proto jen průměrná. Sloupek řízení a části palubní desky mohou být nebezpečné pro stehna a kolena obou předních pasažérů.

Při bočním nárazovém testu do pevné překážky byla ochrana hodnocena plným počtem bodů. Vzhledem k tomu, že boční airbagy nejsou součástí standardní výbavy, Renault Trafic se nekvalifikoval pro test bočního nárazu do sloupu. Přední sedadla a opěrky hlavy poskytly jen průměrnou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře), na zadních sedadlech je ochrana nedostatečná.

 

Ochrana dětí

Renault získal maximální počet bodů v dynamických testech za ochranu 18měsíčního i 3letého dítěte.

 

Ochrana chodců

Nárazník poskytuje nohám chodce v některých místech dobrou ochranu, jinde jen průměrnou. Povrch kapoty ochrání hlavu chodce při srážce převážně přijatelně, směrem k okrajům se ochrana snižuje. V okolí A-sloupků a dolní hrany čelního skla je pak ochrana špatná.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu je součástí standardní výbavy, signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je pouze pro sedadlo řidiče. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je ve standardní výbavě pouze u osobní verze, proto nebyl hodnocen.

Obrázky

Vydáno: 20. 04. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Renault Trafic bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto