Crash test Renault Twingo (2014)

Testovaná varianta: Renault Twingo 1.0 E2
minivozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 4
Dospělý cestující 78 %
Děti 81 %
Chodci 68 %
Aktivní bezpečnost 56 %

Dospělý cestující

30 bodů / 78 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14.5 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.5 bodů
Náraz do sloupu: 6.2 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 1.7 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

40 bodů / 81 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Baby-Safe s isofixovou základnou
Skupina:
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: isofix s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace: po směru jízdy
Instalace: isofix a top tether

Chodci

25 bodů / 68 %

chodci
Hlava: 15.3 bodů
Pánev: 3.2 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

7 bodů / 56 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2014
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu nepoškozen. Ochrana řidiče je na všech částech těla dobrá, kolena i stehenní kosti obou předních cestujících jsou také dobře chráněny. Renault Twingo poskytuje stejnou úroveň ochrany cestujících bez ohledu na jejich velikost nebo pozici v sedadle. Posun pedálů směrem dozadu snížil celkové hodnocení za ochranu chodidel a kotníků.

Při bočním nárazovém testu byla ochrana všech částí těla kromě hrudníku dobrá. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana v oblasti hrudníku minimální. Přední sedadla a opěrky hlavy poskytují v případě nárazu zezadu dobrou ochranu hyperextenze krku (poranění krční páteře), zadní sedadla a opěrky hlavy špatnou ochranu.

 

Ochrana dítěte

Renault Twingo získal maximální počet bodů za ochranu 18měsíčního dítěte. Dopředný pohyb hlavičky figuríny tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské sedačce, nebyl příliš velký, ale v oblasti krku bylo naměřeno velké přetížení.

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze vypnout a umístit na přední sedadlo dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Označení pro vypnutí airbagu je jasně zřetelné a systémem získal maximální počet bodů. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je twingo určeno, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.

 

Ochrana chodců

Nárazník poskytuje nohám chodce dobrou ochranu, hodnocení bylo proto velmi dobré. Výsledky ochrany při kontaktu s přední hranou kapoty jsou smíšené, ale ve většině případů jsou špatné. Při simulaci srážky hlavy chodce s kapotou motoru bylo hodnocení ochrany průměrné nebo přijatelné, v okolí sloupků však byla ochrana neznatelná.

 

Aktivní bezpečnost
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je součástí základní výbavy pro přední i zadní sedadla stejně jako řidičem nastavitelný omezovač rychlosti, který řidiče informuje o maximální povolené rychlosti. Také elektronický stabilizační systémem je v základní výbavě. Na twingo zatím neexistuje žádný systém autonomního krizového brzdění.

Obrázky

Vydáno: 03. 09. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Renault Twingo bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto