Crash test Renault ZOE (2013)

Testovaná varianta: Renault ZOE
minivozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 89 %
Děti 80 %
Chodci 66 %
Aktivní bezpečnost 85 %

Dospělý cestující

32 bodů / 89 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.6 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 5.8 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.9 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

39 bodů / 80 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Britax-Römer Baby-Safe Plus
Skupina:
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Britax-Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX a TopTether

Chodci

24 bodů / 66 %

chodci
Hlava: 14.2 bodů
Pánev: 3.9 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

8 bodů / 85 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.7 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2013
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
přední ISO fix
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu
zadní ISO fix

Komentář


Dospělí pasažéři

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou ukázaly celkovou dobrou ochranu řidiče, ochrana spolujezdce byla dobrá až na oblast hrudníku, kde byla pouze přijatelná. Renault dokáže stejně dobře ochránit kolena a stehna cestujících různých velikostí a cestujících sedících v různých polohách.
V bočním testu nárazu do bariéry získal Renault maximální počet bodů a ochrana všech částí těla byla dobrá. Nicméně v závažnějším bočním nárazovém testu do sloupu se projevila slabá ochrana v oblasti hrudníku. Přední sedadla a opěrky hlavy poskytly v případě nárazu zezadu pouze průměrnou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Dětská posádka

Euro NCAP používá od roku 2013 zdokonalené figuríny a širší hodnocení pro posouzení kompatibility dětské autosedačky s testovaným vozidlem. Renault ZOE získal maximální počet bodů za ochranu 18měsíčního dítěte. Dopředný pohyb figuríny tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské autosedačce, nebyl při čelním nárazu nadměrný a při bočním nárazu byly obě figuríny dobře zadřeny bočnicemi jejich sedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy.
Všechny typy dětských autosedaček, pro které je auto určeno, lze do něj bez problémů nainstalovat až na modely ze skupiny II/III, které nešlo vhodně upevnit na prostřední zadní sedadlo.
Airbag spolujezdce lze deaktivovat, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Řidič má jasný přehled o stavu airbagu, a systém proto byl oceněn.

Chodci

Nárazník poskytuje dobrou ochranu pro nohy chodce a získal maximální počet bodů. Přední hrana kapoty ochrání oblast pánve chodce pouze průměrně. Kapota motoru poskytuje poměrně dobrou ochranu pro hlavu sraženého dospělého chodce i dítěte, v některých místech je ochrana dobrá.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí standardní výbavy a splnil požadavky testování Euro NCAP. Signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů je v základu pro přední i zadní sedadla a součástí základního vybavení je také omezovač rychlosti. Pro určení aktuální povolené rychlosti používá digitální mapy.

Obrázky

Vydáno: 24. 07. 2013

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Renault Ostatní bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto