Crash test Rover Evoque (2011)

Testovaná varianta: Range Rover Evoque 2.2 diesel, RHD
malé SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 86 %
Děti 75 %
Chodci 41 %
Aktivní bezpečnost 86 %

Dospělý cestující

31 bodů / 86 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 12.4 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.9 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.8 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

37 bodů / 75 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 8.7 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Baby safe
Skupina: 0, 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Tříleté dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Duo Plus
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

15 bodů / 41 %

chodci
Hlava: 8.8 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 86 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2011
Karoserie: pětidvéřové off-road
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář


Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Došlo zde k nedostatečnému natlakování airbagu, takže hlava řidiče přišla do kontaktu s přístrojovou deskou. Ačkoliv hodnoty zaznamenané figurínou byly dobré, došlo k penalizaci (např. za airbag). Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. Range Rover dokázal, že poskytne podobnou úroveň ochrany různě velkým cestujícím a cestujícím sedícím v různých pozicích. Ochrana hrudníku řidiče byla hodnocena jako průměrná.

Při bočním bariérovém testu získal Evoque maximální počet bodů s dobrou ochranou celého těla. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana břicha přijatelná a ochrana ostatních částí těla dobrá. Sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu průměrnou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Na základě hodnot zaznamenaných figurínou během nárazových testů získal Evoque maximální počet bodů za ochranu tříletého dítěte. Dopředný pohyb tříleté figuríny, sedící po směru jízdy v dětské autosedačce, nebyl nadměrný. Při bočním nárazu byly figuríny tříletého i osmnáctiměsíčního dítěte vhodně zadrženy bočnicemi jejich sedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy. Airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Nicméně systém nesplňuje požadavky Euro NCAP na zřetelné poskytování informací o stavu airbagu. Nevyhovující informace jsou poskytovány ve vozidle o nebezpečí umístění dětské autosedačky, orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce, bez předchozí deaktivace airbagu.

Ochrana chodců

Pouze nárazník získal za poskytovanou ochranu nohám chodce maximální počet bodů. Přední hrana kapoty nezískala žádné body, jelikož nabídla pouze nevyhovující ochranu ve všech oblastech. Kapota poskytla převážně nevyhovující ochranu v těch oblastech, kam by pravděpodobně mohla udeřit hlava chodce.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí standardní výbavy ve všech modelech Evoque. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je poskytována pro sedadla řidiče, spolujezdce a zadní sedadla. Omezovač rychlosti není pro tento model dostupný.

Obrázky

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Rover Ostatní bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto