Crash test Rover Range (2012)

Testovaná varianta: Range Rover 3.0 TD 'Vogue'
SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 91 %
Děti 84 %
Chodci 63 %
Aktivní bezpečnost 86 %

Dospělý cestující

33 bodů / 91 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.2 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.3 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.1 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

41 bodů / 84 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax-Römer BabySafe plus
Skupina: 0, 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a podpůrným rámem

Tříleté dítě

Provedení: 11.1 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax-Römer Duo Plus
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

23 bodů / 63 %

chodci
Hlava: 16.6 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 86 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2012
Karoserie: pětidveřové SUV
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář


Dospělý pasažér

Range Rover zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. Range Rover dokázal stejně dobře ochránit různě velké cestující a cestující sedící v různých pozicích. Ochrana figuríny cestujícího byla v čelním testu dobrá pro všechny oblasti. V bočním bariérovém testu vůz získal maximální počet bodů a ochrana všech částí těla byla dobrá. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana hrudníku průměrná a ochrana ostatních oblastí dobrá. Sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu průměrnou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Na základě hodnot zaznamenaných v dynamických testech byl udělen maximální počet bodů za ochranu 18měsíčního cestujícího. Při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb tříleté figuríny, sedící po směru jízdy v dětské sedačce, nadměrný. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy. Airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Nicméně nekonzistentní označování může způsobit, že informace poskytované řidiči o stavu airbagu nejsou zcela zřetelné. Systém za to nebyl odměněn. Nebezpečí umístění dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez dřívější deaktivace airbagu bylo uvnitř vozidla zřetelně označeno.

Ochrana chodců

Nárazník získal maximální počet bodů za poskytnutou ochranu nohám chodce. Nicméně přední hrana kapoty nabídla nevyhovující ochranu ve všech testovaných oblastech a nezískala žádné body. V těch oblastech, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dítěte nebo dospělého, byla poskytnutá ochrana převážně dobrá.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí standardní výbavy a splňuje požadavky pro test Euro NCAP. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je součástí standardní výbavy pro přední i zadní sedadla. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je součástí standardní výbavy, ale nesplňuje požadavky pro test Euro NCAP. Proto nebyl hodnocen.

Obrázky

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Rover Ostatní bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto