Crash test SEAT Ateca (2016)

Testovaná varianta: 1.6 diesel
malé SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 93 %
Děti 84 %
Chodci 71 %
Aktivní bezpečnost 60 %

Dospělý cestující

36 bodů / 93 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 7.7 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 14.9 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.4 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Chodci

30 bodů / 71 %

chodci
Hlava: 14.5 bodů
Pánev: 3.8 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

7 bodů / 60 %

Elektronická kontrola stability: bodů
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.5 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2016
Karoserie: pětidveřové SUV
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se v průběhu zkoušky nijak nedeformoval. SEAT Ateca poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici. 

Kolena a stehna řidiče i pasažéra jsou chráněny dobře. V čelním nárazovém testu celou šíří vozu byl řidič ve všech sledovaných oblastech chráněn dobře. U pasažéra na zadním sedadle byla ochrana rovněž dobrá s výjimkou hrudníku, kde byla průměrná.

V bočním nárazovém testu se neaktivoval hlavový airbag. Přestože naměřené hodnoty byly dobré, hodnocení bylo penalizováno, a proto byla ochrana hlavy vyhodnocena jako přijatelná.

Stejná penalizace byla aplikována v závažnějším bočním nárazovém testu do sloupu, byť se tentokrát airbag aktivoval. Ochrana hlavy a hrudníku byla přijatelná, ostatní partie byly chráněny dobře.

Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu. 

Ateca je v základní verzi vybavena balíkem s autonomním krizovým brzděním. V testech se mu dařilo zabránit nárazům v nízkých rychlostech, které jsou častou příčinou zranění krku. 

Ochrana dětí

Při zkoušce čelního nárazu části vozu a zkoušce bočního nárazu byly obě figuríny dobře chráněny a zajištěny v zádržném systému. Při čelním nárazu celou šíří vozu byla ochrana dobrá nebo přijatelná s výjimkou hrudníku šestiletého dítěte, kde decelerační síly poukazují na průměrnou ochranu. V boční nárazové zkoušce byly figuríny ve všech sledovaných oblastech chráněny dobře. Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu jsou zřetelné, a systém byl proto odměněn. Všechny testované autosedačky šlo připevnit bez problémů. 

Ochrana chodců

Při nárazu hlavy chodce na kapotu vozu byly naměřeny převážně přijatelné a průměrné výsledky. Nárazník získal maximální počet bodů za dobrou ochranu nohou. Oproti tomu ochrana pánevní oblasti byla smíšená, v některých místech dobrá, v jiných nevyhovující. Systém autonomního krizového brzdění dokáže zaznamenat chodce a v testech se mu dařilo. 

Aktivní bezpečnost

Testy systému autonomního krizového brzdění při vysokých rychlostech prokázaly jeho dobrou kvalitu. Nárazu se ve většině případů podařilo předejít, nebo ho alespoň zmírnit. Součástí standardní výbavy modelu Ateca je signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla a řidičem nastavitelný omezovač rychlosti. Systém pro udržení vozu v jízdním pruhu je součástí příplatkové výbavy, a proto nebyl testován.

Obrázky

Vydáno: 23. 06. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Seat Ostatní bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto