Crash test SEAT Exeo (2010)

Testovaná varianta: Seat Exeo 1.6 'Reference'
velké rodinné vozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 4
Dospělý cestující 77 %
Děti 81 %
Chodci 50 %
Aktivní bezpečnost 57 %

Dospělý cestující

28 bodů / 77 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 10.9 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 6.5 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.4 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

40 bodů / 81 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 11.7 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Fair G 0/1 Isofix
Skupina: 0, 1
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX

Tříleté dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: SEAT Roemer Duo
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s horním kotevním bodem Top Tether

Chodci

18 bodů / 50 %

chodci
Hlava: 12.2 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 5.9 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

4 body / 57 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 1 bod
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2010
Karoserie: čtyřdvéřový sedan
Výbava: čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče

Komentář

Dospělý cestující
Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. V Nizozemí(kde bylo auto koupeno) je kolenní airbag součástí standardní výbavy, ale není dostupný pro ostatní evropské země. Nicméně, výsledky testu naznačily, že airbag nebyl účinný a výstupky pod přístrojovou deskou stále představovaly možné riziko zranění pro kolena a stehenní kosti řidiče i spolujezdce. Skóre vozidla je velmi podobné variantě bez kolenního airbagu a hvězdičkové hodnocení se proto vztahuje jak na vozidlo s kolenním airbagem, tak i na vozidlo bez něj. Vozidlo získalo maximální počet bodů v  bočním bariérovém testu. Nicméně, při závažnějším testu nárazu do sloupu naznačilo prohnutí žeber slabou ochranu hrudníku.

Ochrana dětí
Na základě hodnot z čelního a bočního nárazu získalo vozidlo za ochranu tříletého dítěte maximální počet bodů. Dopředný pohyb hlavy nebyl nadměrný a figurína byla při bočním nárazu správně zadržena sedačkou. Airbag spolujezdce je možné vypnout, aby se na přední sedadlo mohla umístit dětská autosedačka instalovaná proti směru jízdy. Nicméně, informace o stavu airbagu nejsou pro řidiče zcela zřetelné. Výstražný štítek, který by upozorňoval na nebezpečí umístění dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce je také nejasný a nebyl napevno připevněn.

Ochrana chodců
Nárazník získal za ochranu nohou chodce maximální počet bodů, ale přední hrana kapoty nezískala žádné body. Kapota poskytla průměrnou ochranu v těch místech, kam by mohla udeřit hlava dítěte a nevyhovující ochranu v oblastech, kam by mohla udeřit hlava dospělého.

Aktivní bezpečnost
Elektronická kontrola stability (ESC) je součástí standardní výbavy všech modelů, stejně jako signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů. Řidičem nastavitelný systém omezovače rychlosti je také standardní, ale nebyl zahrnut v tomto hodnocení.


Ostatní modely, na které je možné hvězdičkové hodnocení použít: Seat Exeo 1.6 'odkaz' bez kolenního airbagu.

Obrázky

Video

Vydáno: 21. 01. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Seat Exeo bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto