Crash test Škoda Fabia (2014)

Testovaná varianta: Škoda Fabia 1.2 TSI Ambition
malé vozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 81 %
Děti 81 %
Chodci 69 %
Aktivní bezpečnost 69 %

Dospělý cestující

31 bodů / 81 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 13.7 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.7 bodů
Náraz do sloupu: 7.6 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 1.8 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

40 bodů / 81 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Baby-Safe s isofixovou základnou
Skupina:
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: isofix s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace: po směru jízdy
Instalace: isofix a top tether

Chodci

25 bodů / 69 %

chodci
Hlava: 14.6 bodů
Pánev: 4.4 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

9 bodů / 69 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2014
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Škoda Fabia poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici. Při bočním nárazovém testu do pevné překážky i ve více závažném bočním nárazovém testu do sloupu byla ochrana všech částí těla dobrá kromě hrudníku, který byl chráněn přijatelně.

Přední sedadla a opěrky hlavy poskytují dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu. Hodnocení zadních sedadel a opěrek hlavy však poukazuje na špatnou ochranu před tímto typem zranění.

 

Ochrana dětí

Fabia získala maximální počet bodů v dynamických testech za ochranu 18měsíčního dítěte. Dopředný pohyb hlavy figuríny tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské sedačce, nebyl příliš velký, ale v oblasti krku byly naměřeny větší tahové síly. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu spolujezdce jsou jasně zřetelné, a systém proto byl odměněn. Téměř všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je Fabia určena, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle. Výjimkou jsou sedačky skupiny II/III, které jsou při použití bezpečnostního pásu vozidla nestabilní na prostředním sedadle zadní řady.

 

Ochrana chodců

Nárazník poskytuje dobrou ochranu nohou chodce ve všech testovaných oblastech a získal maximální počet bodů. Také přední hrana kapoty chrání na většině míst dobře, někde je však ochrana slabá. Povrch kapoty ochrání hlavu chodce při případné srážce dobře pouze ve svém středu, směrem k okrajům míra ochrany klesá. V okolí A-sloupků jsme pak zaznamenali špatné výsledky.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu je součástí standardní výbavy stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro obě řady sedadel. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je příplatková výbava, ale byl ohodnocen, protože je očekáváno, že jím bude vybavena většina vozidel. Také systém krizového brzdění je příplatková výbava, a hodnocena proto byla pouze část systému pro brzdění ve vyšší rychlosti, vedla si přijatelně. Systémem udržení vozidla v jízdním pruhu Fabii nelze vybavit.

Obrázky

Vydáno: 06. 11. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Škoda Fabia bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto