Crash test Škoda Octavia II (2013)

Testovaná varianta: Škoda Octavia 1.6 "Ambition"
nižší střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 93 %
Děti 86 %
Chodci 82 %
Aktivní bezpečnost 66 %

Dospělý cestující

34 bodů / 93 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.9 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 6.4 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.4 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

42 bodů / 86 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Britax-Römer Baby-Safe Plus
Skupina:
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Britax-Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpůrnou nohou a TopTether

Chodci

30 bodů / 82 %

chodci
Hlava: 22.2 bodů
Pánev: 1.6 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 66 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2013
Karoserie: pětidveřový liftback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář


Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu všech částí těla u spolujezdce, u řidiče byla zaznamenána také dobrá ochrana všech částí kromě pravé holeně. Octavie II dokáže stejně dobře ochránit oblasti kolen, stehen a pánve různě velkých cestujících a cestujících sedících v různých pozicích. Octavie II získala za ochranu řidiče maximální počet bodů v bočním bariérovém testu, nicméně ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu se však projevila slabá ochrana hrudníku. Sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Na základě hodnot zaznamenaných v dynamických testech získala Octavie II maximální počet bodů za ochranu 18měsíčního dítěte. Při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské sedačce, nadměrný. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy.

Všechny dětské autosedačky použité při testech šly nainstalovat bez problémů. Airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Informace poskytované řidiči o stavu airbagu jsou zřetelné, a systém proto nebyl odměněn.

Ochrana chodců

Škoda Octavia II je vybavena aktivní kapotou, která se při srážce s chodcem nadzvedne, a vytvoří tak větší prostor mezi měkkou kapotou a tvrdými částmi motoru. Systém funguje napříč různými velikostmi lidí i různými rychlostmi. Aktivní kapota funguje dobře a ochrání hlavu chodce téměř ve všech testovaných oblastech. Otestován byl i model bez takzvané vystřelovací kapoty a v tomto případě byla ochrana ve všech oblastech průměrná.

Přední část kapoty poskytuje minimální nebo špatnou ochranu pro oblast pánve chodce, ale nárazník získal maximální počet bodů za poskytnutou ochranu nohám chodce.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační systém (ESP) je součástí standardní výbavy a splnil požadavky testování Euro NCAP. Přední i zadní sedadla jsou vybavena signalizací nezapnutých bezpečnostních pásů.

Obrázky

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Škoda Octavia bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto