Crash test Škoda Rapid (2012)

Testovaná varianta: Skoda Rapid 1.2 TSI 'Ambition'
nižší střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 94 %
Děti 80 %
Chodci 69 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

34 bodů / 94 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.4 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 8 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

39 bodů / 80 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 11.2 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Baby Safe ISOFIX
Skupina: 0
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s uchycením a podpěrným rámem

Tříleté dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Römer DUO Plus ISOFIX
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

25 bodů / 69 %

chodci
Hlava: 16.6 bodů
Pánev: 2.1 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2012
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář


Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Rapid získal maximální počet bodů za ochranu vpředu sedících cestujících. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. Dokázal stejně dobře ochránit různě velké cestující a cestující sedící v různých pozicích. Rapid získal za ochranu řidiče maximální počet bodů v bočním bariérovém testu. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana většiny oblastí těla dobrá a ochrana hrudníku přijatelná. Sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu průměrnou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Na základě hodnot zaznamenaných v dynamických testech získal Rapid maximální počet bodů za ochranu tříměsíčního cestujícího. Při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb figuríny, sedící po směru jízdy v dětské sedačce, nadměrný. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy.

Airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Nicméně informace poskytované řidiči o stavu airbagu nejsou zcela zřetelné, a systém proto nebyl odměněn. Je zde nevyhovující varování na nebezpečí umístění dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez dřívější deaktivace airbagu.

Ochrana chodců

Nárazník získal maximální počet bodů za poskytnutou ochranu nohám chodce. V těch oblastech, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dítěte, nabídla kapota dobrou ochranu, ale nevyhovující ochrana byly v oblastech, kam by mohla dopadnout hlava dospělého.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí standardní výbavy. Všechny vozy Rapid mají signalizaci nezapnutí bezpečnostních pásů pro řidiče ve standardní výbavě a od vozidla číslo 009068 (posledních šest čísel ve VIN kódu) je součástí standardní výbavy i signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro spolujezdce. Dřívější vozy nemusejí mít tuto vlastnost. Není zde žádná signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro zadní sedadla, ani omezovač rychlosti.

Obrázky

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Škoda Rapid bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto