Crash test Škoda Superb (2015)

Testovaná varianta: 2.0 TDI Ambition
střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 86 %
Děti 86 %
Chodci 71 %
Aktivní bezpečnost 76 %

Dospělý cestující

33 bodů / 86 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 7.5 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 15.9 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2 body
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

42 bodů / 86 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer BabySafe
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofixová základna

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix a top tether

Chodci

26 bodů / 71 %

chodci
Hlava: 14.2 bodů
Pánev: 6 bodů
Nohy: 5.4 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

10 bodů / 76 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2015
Karoserie: pětidveřový liftback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Superb poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici. Při čelním nárazu do překážky celou šíří vozu byla ochrana všech částí těla řidiče dobrá až na oblast hrudníku, která je chráněna průměrně, v případě spolujezdce na zadním sedadle byla ochrana také dobrá až na oblast hrudníku a krku, kde je přijatelná.

Při bočním nárazovém testu do pevné překážky byla ochrana všech částí těla dobrá a Superb získal maximální počet bodů. Ve více závažném bočním nárazovém testu do sloupu je oblast hrudníku ochráněna přijatelně, ostatní části těla dobře.

Přední sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu, zadní sedadla pouze průměrnou.

 

Ochrana dětí

Škoda Superb získala maximální počet bodů v dynamických testech za ochranu 18měsíčního dítěte a ztratila pouze zlomek bodů za ochranu tříletého dítěte kvůli mírně nadlimitním silám v oblasti krku. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

bag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu jsou zřetelné, a systém proto byl odměněn. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je vůz určen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.

 

Ochrana chodců

Nárazník poskytuje nohám chodce převážně dobrou ochranu, přední hrana kapoty získala maximální počet bodů za ochranu v oblasti pánve. Povrch kapoty ochrání hlavu chodce při srážce převážně přijatelně, špatné výsledky jsme zaznamenali v okolí A-sloupků a dolní hrany čelního skla.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu je součástí standardní výbavy stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro obě řady sedadel. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je příplatková výbava. Superb lze dovybavit systémem udržení vozu v jízdním pruhu a systémem krizového brzdění, který v rychlostech typických pro dálniční jízdu předvedl dobré výkony.

Obrázky

Vydáno: 20. 04. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Škoda Superb bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto