Crash test Škoda Yeti (2009)

Testovaná varianta: Skoda Yeti 2.0 TDI Ambiente
malé SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 92 %
Děti 78 %
Chodci 46 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

33 bodů / 92 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14.67 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 6.83 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.63 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Chodci

17 bodů / 46 %

chodci
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2009
Karoserie: pětidvéřový SUV
Poznámka: Hodnocení se vztahuje na všechny modely Yeti s testovanou specifikací
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Dospělý cestující
Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní a hodnoty zaznamenané testovací figurínou prokázali dobrou nebo dostačující ochranu v oblasti celého těla. Kolena a stehenní kosti byly dobře chráněny a Škodě se podařilo prokázat, že různě velcí cestující a cestující sedící v různých pozicích, jsou stejně dobře chráněni. Testovací vůz byl také vybaven airbagy na ochranu hrudi a hlavy při bočním nárazu. Ačkoli nejsou součástí standardní výbavy u všech modelů této řady, očekává se, že je bude obsahovat velká většina prodávaných vozů a splní požadavky Euro NCAP, aby mohly být započítány do celkového hodnocení. Airbagy pomohly autu získat maximální podet bodů při bočním nárazu do bariéry. Při náročnějším testu zaměřeném na boční strany byla ochrana hrudi posouzena jako přijatelná. Ochrana proti zranění krku při nárazu zezadu byla dobrá.

Ochrana dětí
Obě dětské figuríny byly při bočním nárazu řádně ochráněny i ve stísněném prostoru, přičemž jejich hlavy byly kryty částmi interiéru vozu. Přepínač v přihrádce umožňuje vypnout airbag u spolujezdce, aby se dalo předejít zasažení dítěte sedícího v obrácené pozici.  Nebezpečí používání dětské sedačky v této poloze bez vypnutí airbagu je jasně vysvětleno na štítku, který je pevně umístěný na spolujezdcově sluneční cloně.

Ochrana chodců
Nárazník při ochraně nohou chodců zaznamenal maximální počet bodů. Avšak testy provedené mimo obvyklé Euro NCAP normy odhalily oblasti se slabším stupněm ochrany. Euro NCAP již brzy rozšíří oblasti testování tak, aby v budoucnu byly i oblasti se slabší ochranou zahrnuty do skóre vozidla. Přední hrana kapoty dopadla velmi špatně, nezískala žádné body. Některé části kapoty poskytovaly dobrou ochranu hlavy chodce, ale většina oblastí, které by mohly být zasaženy hlavou dospělého člověka, projevily jen slabou úroveň ochrany.

Aktivní bezpečnost
Elektronický stabilizační program (ESP) je ve většině modelů v celé Evropě standardem a do ostatních vozů je ho možné přidat. Očekává se, že bude standardním vybavením ve velké většině aut dávaných do prodeje a bude mít tak nárok na body v hodnocení vydávaném Euro NCAP. Připomenutí nezapnutého bezpečnostního pásu pro řidiče a spolujezdce patří do standardního vybavení všech variant v Evropě.

Obrázky

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Škoda Yeti bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto