Crash test Smart forfour (2014)

Testovaná varianta: 999cc passion
minivozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 4
Dospělý cestující 78 %
Děti 77 %
Chodci 65 %
Aktivní bezpečnost 56 %

Dospělý cestující

30 bodů / 78 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 13.6 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.6 bodů
Náraz do sloupu: 6.2 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.5 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

38 bodů / 77 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Baby-Safe s isofixovou základnou
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix a top tether

Chodci

24 bodů / 65 %

chodci
Hlava: 15.2 bodů
Pánev: 2.4 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

7 bodů / 56 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2014
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Komprese hrudníku figuríny spolucestujícího poukazuje na pouze průměrnou ochranu této části těla. Smart Forfour poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici. Při bočním nárazovém testu byla ochrana všech částí těla dobrá kromě hrudníku, který byl ochráněn přijatelně.

Ve více závažném bočním nárazovém testu do sloupu je oblast hrudníku chráněna jen slabě, ostatní části těla dobře. Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytly jen průměrnou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu.

 

Ochrana dětí

Smart získal maximální počet bodů v dynamických testech za ochranu 18měsíčního dítěte. Při čelním nárazu nebyl pohyb hlavy figuríny tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské sedačce, nadměrný, ale v oblasti krku byly naměřeny vysoké tahové síly a také zatížení hrudníku bylo vyšší. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu před umístěním sedačky na sedadlo spolujezdce jsou zřetelné, a systém proto byl odměněn. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je vůz určen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.

 

Ochrana chodců

Nárazník získal maximální počet bodů za ochranu nohou chodce. Na přední hraně kapoty, která přichází do kontaktu s pánví chodce, jsme zaznamenali výsledky od dobrých po nedostatečné. Povrch kapoty ochrání hlavu chodce při srážce převážně jen průměrně, v okolí A-sloupků je ochrana nedostatečná.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu a signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro obě řady sedadel jsou součástí standardní výbavy. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti a varování před opuštěním jízdního pruhu jsou příplatková výbava.

Obrázky

Vydáno: 04. 12. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Smart Forfour bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto