Crash test Smart Fortwo (2014)

Testovaná varianta: 999cc passion
minivozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 4
Dospělý cestující 82 %
Děti 80 %
Chodci 56 %
Aktivní bezpečnost 56 %

Dospělý cestující

31 bodů / 82 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14.7 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.5 bodů
Náraz do sloupu: 6.5 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Chodci

20 bodů / 56 %

chodci
Hlava: 13.3 bodů
Pánev: 1.2 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

7 bodů / 56 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2014
Karoserie: třídveřový hatchback
Výbava: boční airbag
přední ISO fix
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu
zadní ISO fix

Komentář

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Smart Fortwo poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici. Při bočním nárazovém testu byla ochrana všech částí těla dobrá kromě hrudníku, který byl ochráněn přijatelně.

Ve více závažném bočním nárazovém testu do sloupu je oblast hrudníku chráněna jen slabě, ostatní části těla dobře. Zkoušky odhalily, že nárazový sloup se dostal extrémně blízko hlavě figuríny, což vede Euro NCAP k pochybám ohledně kvality ochrany poskytované kombinovaným airbagem pro hrudník a hlavu. Automobilka Daimler se zavázala k optimalizaci ochrany při nárazech tohoto typu do poloviny roku 2015.

Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytly jen průměrnou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu.

 

Ochrana dětí

Vzhledem k tomu, že Smart Fortwo je pouze dvoumístný, nebyly provedeny žádné dynamické nárazové zkoušky. Hodnocení je tedy založeno pouze na snadnosti instalace různých typů autosedaček a na podmínkách použití pro bezpečnou přepravu dětí.

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu před umístěním sedačky na sedadlo spolujezdce jsou zřetelné, a systém proto byl odměněn. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je vůz určen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.

 

Ochrana chodců

Nárazník získal maximální počet bodů za ochranu nohou chodce. Naopak přední hrana kapoty, která přichází do kontaktu s pánví chodce, poskytuje převážně nedostatečnou ochranu. Povrch kapoty ochrání hlavu chodce při srážce převážně jen průměrně nebo slabě, v okolí A-sloupků je ochrana nedostatečná.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu a signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů jsou součástí standardní výbavy. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti a varování před opuštěním jízdního pruhu jsou příplatková výbava.

Obrázky

Vydáno: 04. 12. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Smart Fortwo bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto