Crash test Subaru Forester (2012)

Testovaná varianta: Subaru Forester 2.0i-L
SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 91 %
Děti 91 %
Chodci 73 %
Aktivní bezpečnost 86 %

Dospělý cestující

33 bodů / 91 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 6.5 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.3 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

45 bodů / 91 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 11.8 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Fair G0/1 S
Skupina: 0, 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a podpůrným rámem

Tříleté dítě

Provedení: 11.7 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Duo Plus
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

26 bodů / 73 %

chodci
Hlava: 20.3 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 86 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2012
Karoserie: pětidveřové SUV
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář


Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. Subaru dokázalo stejně dobře ochránit různě velké cestující a cestující sedící v různých pozicích. Za ochranu řidiče získalo maximální počet bodů v bočním bariérovém testu, všechny oblasti měly dobrou ochranu. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu naznačilo stlačení žeber figuríny přijatelnou ochranu hrudníku. Nicméně sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb tříleté figuríny, sedící po směru jízdy v dětské sedačce, nadměrný. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy. Airbag spolujezdce je v základním nastavení vypnut, čímž dovoluje umístění dětské sedačky orientované proti směru jízdy na předním sedadle. Airbag se zapne, je-li na předním sedadle zjištěna přítomnost odpovídajícího cestujícího. Systém splňuje požadavky Euro NCAP, a byl proto odměněn.

Ochrana chodců

Nárazník získal maximální počet bodů za poskytnutou ochranu nohám chodce, nicméně přední hrana kapoty byla nevyhovující ve všech testovaných oblastech. V těch oblastech, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dospělého nebo dítěte, poskytla kapota dobrou ochranu proti vážnému zranění.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP), signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů při přední a zadní sedadla i řidičem nastavitelný omezovač rychlosti jsou součástí standardní výbavy a splňují požadavky na test Euro NCAP.

Obrázky

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Subaru Forester bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto