Crash test Subaru Impreza (2009)

Testovaná varianta: Subaru Impreza 2.0R
malé rodinné vozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 4
Dospělý cestující 84 %
Děti 73 %
Chodci 72 %
Aktivní bezpečnost 57 %

Dospělý cestující

30 bodů / 84 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14.8 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.1 bodů
Náraz do sloupu: 5.6 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.5 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

4 body / 57 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 1 bod
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2009
Karoserie: pětidvéřový hatchback
Poznámka: Hodnocení se vztahuje na všechny modely Impreza objednané po 18. únoru 2009
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Dospělý cestující
Prostor pro cestující zůstal při testu čelního nárazu stabilní, okenní sloupek se posunul dozadu pouze o 3 mm. Kolena a stehenní kosti řidiče i spolujezdce byly dobře chráněny. Subaru předvedl, že různě vysokým cestujícím sedícím v různých pozicích je poskytována dobrá ochrana na podobné úrovni. Při testu bočního nárazu do sloupu odhalilo velké zatížení žeber nevyhovující ochranu hrudníku. Inspekce vozidla po bočním bariérovém nárazu odhalila, že zadní dveře na straně nárazu byly před otevřením jištěny jen druhou západkou, za což bylo vozidlo penalizováno. Ochrana před hyperextenzí krku (zranění krční páteře) byla hodnocena jako průměrná.

Ochrana dětí
Pouze na základě hodnot zaznamenaných figurínou by Impreza získala za ochranu tříletého dítěte v testu bočního a čelního nárazu maximální počet bodů. Spolujezdcův airbag není možné vypnout, na přední sedadlo by se proto neměla umisťovat dětská autosedačka instalovaná proti směru jízdy. Štítek, upozorňující na tuto skutečnost nebyl dostupný v jazycích všech zemí, kde se vozidlo prodává, nebyl proto hodnocen. Přítomnost ISOFIX úchytů na zadních sedadlech nebyla dostatečně označena.

Ochrana chodců
Za ochranu nohou chodce získal nárazník maximální počet bodů. Kapota nabídla dobrou ochranu ve většině míst, kam by mohla udeřit hlava dítěte.

Aktivní bezpečnost
Jako výsledek nového schématu hodnocení Euro NCAP učinilo Subaru elektronickou kontrolu stability (ESC) lépe dostupnou. Od půlky února 2009 je dynamická kontrola Subaru dostupná jako standard ve většině modelů Impreza, pro zbytek vozů v celé Evropě je výběrová. Spotřebitelé by měli být varováni, že některá vozidla nemusí být vybavena dynamickou kontrolou vozidla a Euro NCAP doporučuje vybrat si ty, které ji mají. Vozidla obsahují signalizaci o nezapnutí bezpečnostních pásů na sedadle řidiče.

Obrázky

Video

Vydáno: 21. 01. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Subaru Impreza bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto