Crash test Subaru Legacy (2009)

Testovaná varianta: Subary Legacy 2.0D
střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 79 %
Děti 73 %
Chodci 58 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

28 bodů / 79 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 11.32 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 6.42 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.78 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2009
Karoserie: pětidvéřový wagon
Poznámka: Hodnocení se vztahuje na všechny modely Legacy s testovanou specifikací
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Dospělý cestující
Prostor pro cestující zůstal při testu čelního nárazu stabilní. Výstupky pod přístrojovou deskou představovaly riziko zranění pro kolena a stehenní kosti řidiče i spolujezdce a ochrana této části těla byla hodnocena jako průměrná. V testu bočního bariérového nárazu byla poskytnuta dobrá ochrana a vozidlo získalo maximální počet bodů. Při těžším bočním nárazu do sloupu odhalily hodnoty zaznamenané hrudníkem figuríny slabou úroveň ochrany. Ochrana před hyperextenzí krku (zranění krční páteře) byla v případě zadního nárazu průměrná.

Ochrana dětí
Pohyb hlavy figuríny tříletého dítěte dopředu nebyl při čelním nárazu nadlimitní. Při bočním nárazu byly hlavy obou figurín vhodně zadrženy jejich sedačkami. Spolujezdcův airbag je možné nechat vypnout u prodejců Subaru, na přední sedadlo je tedy potom možné umístit dětskou autosedačku v pozici proti směru jízdy. Nebezpečí používání dětské sedačky bez dřívějšího vypnutí airbagu je vysvětleno na štítku stínítka, který je napevno přichycen, nápis však není dostupný ve všech evropských jazycích.

Ochrana chodců
Ve většině oblastí poskytl nárazník nohám chodce dobrou ochranu. Kapota si také vedla dobře ve většině oblastí, kam by mohla udeřit hlava dítěte nebo dospělého. Přední hrana kapoty však nezískala za ochranu poskytovanou chodcům žádné body.

Aktivní bezpečnost
Elektronická kontrola stability (ESC) je součástí standardní výbavy Legacy, stejně jako signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů pro řidiče a spolujezdce.

Obrázky

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Subaru Legacy bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto