Crash test Subaru Levorg (2016)

Testovaná varianta: 1.6 GT-S
střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 92 %
Děti 83 %
Chodci 75 %
Aktivní bezpečnost 68 %

Dospělý cestující

35 bodů / 92 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 7.2 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 15.6 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.3 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Chodci

32 bodů / 75 %

chodci
Hlava: 16.1 bodů
Pánev: 4.5 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

8 bodů / 68 %

Elektronická kontrola stability: bodů
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: bodů
Podpora omezovače rychlosti: bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2016
Karoserie: pětidveřové kombi

Komentář

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se v průběhu zkoušky nijak nedeformoval. Subaru Levorg poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici. 

V čelním nárazovém testu byla kolena i stehna řidiče a spolujezdce chráněna dobře. Při čelním nárazu částí vozu byla ochrana řidičova hrudníku průměrná. Při čelním nárazu celou šíří vozu byla ochrana všech partií řidiče dobrá s výjimkou hrudníku, kde byla vyhodnocena jako přijatelná. Hrudník pasažéra na zadním sedadle byl chráněn jen průměrně. 

V bočním nárazovém testu se vozu Subaru Levorg dařilo a získal nejvyšší známku. V závažnějším bočním nárazovém testu do sloupu byla známka snížena kvůli přijatelné ochraně hrudníku. 

Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu. Zvýšenou ochranu krčních partií zajišťuje systém autonomního krizového brzdění. Systém si v testu při nižších rychlostech typických pro jízdu ve městě vedl dobře.

Ochrana dětí

V čelním nárazovém testu částí vozu byly naměřeny zvýšené decelerační síly působící na krk a hrudník figuríny šestiletého dítěte. Tyto části těla jsou tudíž chráněny průměrně, respektive slabě. Ochrana desetiletého dítěte je až na průměrné výsledky v oblasti krku dobrá. V bočním nárazovém testu si Levorg vedl dobře u mladších i starších dětí. Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Systém splňuje nároky Euro NCAP, a byl proto odměněn. Všechny testované autosedačky šlo připevnit bez problémů.

Ochrana chodců

Kapota vozu poskytuje převážně dobrou nebo přijatelnou ochranu hlavy chodce. Horší výsledky byly naměřeny na okrajích a kolem sloupků čelního skla. Výsledky ochrany nohou byly smíšené, na nárazníku byly naměřeny dobré, ale i nevyhovující hodnoty. Stejně tak ochrana pánve byla smíšená. Součástí standardní výbavy je systém autonomního krizového brzdění, který umí detekovat chodce. V testu si vedl dobře, v mnoha případech bylo kolizi zcela zabráněno, nebo byly alespoň zmírněny její následky. 

Aktivní bezpečnost

Součástí standardní výbavy modelu Levorg je signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro všechna sedadla, dále systém pro udržení vozu v jízdním pruhu a systém autonomního krizového brzdění, který si v testech Euro NCAP vedl obstojně a v mnoha případech dokázal kolizi zcela zabránit. 

Obrázky

Video

Vydáno: 01. 09. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Subaru Levorg bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto