Crash test Subaru Outback (2014)

Testovaná varianta: 2.0 diesel EyeSight
střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 85 %
Děti 87 %
Chodci 70 %
Aktivní bezpečnost 73 %

Dospělý cestující

32 bodů / 85 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14.5 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.3 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

43 bodů / 87 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Fair G0/1
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix a top tether

Chodci

25 bodů / 70 %

chodci
Hlava: 18.9 bodů
Pánev: 0.4 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

10 bodů / 73 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2014
Karoserie: pětidveřové kombi
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Subaru Outback poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici v sedadle, kvůli které by se jejich kolena mohla dostat do kontaktu s palubní deskou. Při bočním nárazovém byla ochrana všech částí těla dobrá a Outback získal maximální počet bodů.

Ve více závažném bočním nárazovém testu do sloupu je oblast hrudníku a břicha chráněna přijatelně, ostatní části těla dobře. Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytly jen průměrnou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu.

 

Ochrana dětí

Subaru získalo maximální počet bodů v dynamických testech za ochranu 18měsíčního dítěte. Při čelním nárazu nebyl pohyb hlavy figuríny tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské sedačce, nadměrný, ale v oblasti krku a hrudníku byly naměřeny vyšší síly. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce je standardně deaktivován, proto lze bezpečně umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Aktivuje se pouze ve chvíli, kdy je na sedadle detekován pasažér odpovídající velikosti. Systém byl odměněn. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je vůz určen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.

 

Ochrana chodců

Nárazník získal maximální počet bodů za ochranu nohou chodce. Naopak přední hrana kapoty, která přichází do kontaktu s pánví chodce, poskytuje nedostatečnou ochranu. Povrch kapoty ochrání hlavu chodce při srážce převážně dobře nebo přijatelně, v okolí A-sloupků je ochrana nedostatečná.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu a signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro obě řady sedadel jsou součástí standardní výbavy. Systém pro udržení vozidla v jízdním pruhu je příplatková výbava. Systém autonomního krizového brzdění je příplatková výbava, ale očekává se, že jím bude vybavena většina vozidel, a proto byl hodnocen. Při vyšších rychlostech typických pro jízdu mimo město byl hodnocen dobře.

Obrázky

Vydáno: 04. 12. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Subaru Outback bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto