Crash test Subaru XV (2011)

Testovaná varianta: Subaru XV, 2.0i, LHD
malé SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 86 %
Děti 90 %
Chodci 64 %
Aktivní bezpečnost 86 %

Dospělý cestující

31 bodů / 86 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 19 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 6.4 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.4 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

44 bodů / 90 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Fair G 0/1 Isofix
Skupina: 0/1
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Tříleté dítě

Provedení: 11.2 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Romer Duo Plus Isofix
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

23 bodů / 64 %

chodci
Hlava: 16.9 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 86 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2011
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Nicméně v řidičově prostoru pro nohy došlo k několika prasknutím a vozidlo za to bylo penalizováno. Subaru informoval Euro NCAP, že v této oblasti udělá vylepšení. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. Nicméně výstupky pod přístrojovou deskou představovaly možné riziko zranění pro kolena a stehenní kosti řidiče i spolujezdce. V bočním bariérovém testu získalo XV maximální počet bodů, když ochrana všech oblastí těla byla dobrá. Nicméně, ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu, hodnoty zaznamenané stlačením žeber figuríny naznačily slabou ochranu hrudníku. Sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu dobrou ochranu proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Na základě hodnot zaznamenaných v dynamickém nárazovém testu, získal XC maximální počet bodů za je ho ochranu osmnácti měsíčního dítěte. Při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb tříleté figuríny, sedící po směru jízdy v dětské sedačce, nadměrný. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy. Airbag spolujezdce u XF je standardně vypnut, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku, instalovanou proti směru jízdy.  Airbag se zapne pouze je-li na předním sedadle detekován adekvátní cestující. Systém splňuje požadavky Euro NCAP a byl odměněn.

Ochrana chodců

Nárazník získal za jeho ochranu nohou chodce maximální počet bodů. Nicméně přední hrana kapoty byla nevyhovující ve všech testovaných oblastech a nezískala žádné body. Ve většině oblastí, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dítěte, poskytla kapota dobrou ochranu. Nicméně ve většině oblastí, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dospělého, byla ochrana převážně nevyhovující nebo průměrná.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je u XV součástí standardní výbavy, stejně tak signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro sedadla řidiče, spolujezdce a zadní sedadla. Omezovač rychlosti není pro XV nabízen.

Obrázky

Vydáno: 21. 01. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Subaru Ostatní bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto