Crash test Suzuki Alto (2009)

Testovaná varianta: 1,0 GL
minivozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 3
Dospělý cestující 55 %
Děti 46 %
Chodci 35 %
Aktivní bezpečnost 29 %

Dospělý cestující

20 bodů / 55 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 10.4 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.1 bodů
Náraz do sloupu: 0 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.3 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

2 body / 29 %

Elektronická kontrola stability: 1 bod
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 1 bod
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2009
Karoserie: pětidvéřový hatchback
Poznámka: Hodnocení se vztahuje na všechny modely Alto modelového roku 2009
Výbava: omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
okenní airbag
boční airbag

Komentář

Dospělý cestující
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Výstupky pod přístrojovou deskou představovaly riziko zranění pro kolena a stehenní kosti řidiče i spolujezdce. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily průměrnou ochranu dolních částí nohou řidiče. Boční airbagy jsou volitelné u některých modelů řady Alto. U airbagu chránícího hrudník se předpokládá, že se bude více prodávat, proto v testu zahrnut byl; okenní airbag ve vozidle nebyl namontován, nemohl být tudíž proveden test nárazu do sloupu. Při bočním bariérovém testu byla ochrana hrudníku průměrná. Ochrana před hyperextenzí krku (zranění krční páteře) byla také hodnocena jako průměrná.

Ochrana dětí
Figurína tříletého dítěte sedícího po směru jízdy zaznamenala při čelním nárazu velké zatížení, pohyb hlavy dopředu však nebyl nadlimitní. Při bočním nárazu byly hlavy obou figurín řádně zadrženy sedačkou. Spolujezdcův airbag je možné vypnout, na přední sedadlo je poté možné umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Přítomnost ISOFIX úchytů na zadních sedadlech nebyla dostatečně označena.

Ochrana chodců
Přední hrana kapoty nezískala za ochranu poskytovanou nohám chodce ani jeden bod. Ochrana poskytovaná nárazníkem byla průměrná. Ve většině oblastí, kam by mohla udeřit hlava dítěte nebo dospělého, poskytla kapota nedostatečnou ochranu.

Aktivní bezpečnost
Kvůli novému hodnocení Euro NCAP se Suzuki rozhodla učinit elektronickou kontrolu stability (ESC) volitelnou pro všechny modely řady Alto, u některých bude ve standardní výbavě. Prodej ESC ve standardu nesplňuje požadavky Euro NCAP pro udělení tří bodů, ale je dostačující, aby vozidlo získalo další bod. Signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů je u řidiče součástí standardní výbavy.

Obrázky

Video

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Suzuki Alto bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto