Crash test Suzuki Baleno (2016)

nižší střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 4
Dospělý cestující 85 %
Děti 73 %
Chodci 65 %
Aktivní bezpečnost 43 %

Dospělý cestující

33 bodů / 85 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 7.5 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 13.6 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Chodci

28 bodů / 65 %

chodci
Hlava: 17.5 bodů
Pánev: 4.1 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 43 %

Elektronická kontrola stability: bodů
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2016
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
okenní airbag
boční airbag

Komentář

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Hodnoty naměřené na figurínách poukazovaly na dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce. Suzuki Baleno poskytuje srovnatelnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici. 

Při čelním nárazu do překážky celou šíří vozu byla ochrana všech částí těla dobrá až na oblast hrudníku řidiče, která byla přijatelná.

V bočním nárazovém testu do sloupu byla udělena penalizace za ochranu hlavy vzhledem k nesprávné aktivaci bočního airbagu. Síly tlačící na hrudník dokládají slabou ochranu.

Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu. 

Ochrana dětí

Při čelním nárazu byly u figuríny simulující desetileté dítě naměřeny vysoké síly působící na krk, jeho ochrana proto byla přijatelná. U šestiletého dítěte byla ochrana krku a hrudníku průměrná. 

Výše zmiňovaná nesprávná aktivace bočního airbagu způsobila, že se hlava desetiletého dítěte dostala do kontaktu s interiérem v oblasti C-sloupku. Tento kontakt vyvolal velké decelerační síly a ochrana hlavy proto byla nevyhovující stejně jako ochrana hrudníku. Boční strana sedačky šestiletého dítěte se při testu zlomila. 

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu jsou zřetelné, a systém proto byl odměněn.

Ochrana chodců

Nárazník poskytoval dobrou ochranu nohám chodce. Hodnoty naměřené na kapotě byly převážně dobré nebo přijatelné, nevyhovující pak pouze v okolí sloupků čelního skla. Ochrana pánve byla smíšená, střídaly se sekce s dobrými i nevyhovujícími výsledky. Systém autonomního brzdění, který by dokázal detekovat chodce, není v Balenu dostupný.

Aktivní bezpečnost

Baleno je vybaveno signalizací nezapnutí bezpečnostních pásů. Systém autonomního krizového brzdění, který je součástí příplatkové výbavy, si v testech EuroNCAP vedl dobře. Omezovač rychlosti je rovněž součástí příplatkové výbavy, není však zahrnut v testovaném balíku "Radar Brake Support", a proto nebyl testován. Systém pro udržení vozu v jízdním pruhu není u Balena k dispozici. 

Obrázky

Vydáno: 20. 04. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Suzuki Baleno bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto