Crash test Suzuki Celerio (2014)

Testovaná varianta: Suzuki Celerio 1.0 GL
minivozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 3
Dospělý cestující 61 %
Děti 74 %
Chodci 68 %
Aktivní bezpečnost 38 %

Dospělý cestující

23 bodů / 61 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 13.6 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 0 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 1.6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

36 bodů / 74 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Fair G0/1
Skupina:
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: isofix s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace: po směru jízdy
Instalace: isofix a top tether

Chodci

25 bodů / 68 %

chodci
Hlava: 18.1 bodů
Pánev: 0.8 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 38 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2014
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: předpínače předního bezpečnostního pásu
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
okenní airbag

Komentář

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Suzuki Celerio poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici. Při bočním nárazovém testu do pevné překážky byla ochrana všech částí těla dobrá, což znamená maximální počet bodů. Hlavový airbag není součástí základní výbavy, ale pouze příplatkové. Z toho důvodu Celerio nesplňuje podmínky pro zkoušky bočního nárazu do sloupu a nebyly uděleny žádné body.

Přední sedadla a opěrky hlavy poskytují dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu. Hodnocení zadních sedadel a opěrek hlavy však poukazuje na špatnou ochranu před tímto typem zranění.

 

Ochrana dětí

Suzuki získalo maximální počet bodů v dynamických testech za ochranu 18měsíčního dítěte sedícího proti směru jízdy. Dopředný pohyb hlavy figuríny tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské sedačce, nebyl vysoký. Nicméně síly naměřené v oblasti krku a hrudi poukazují na slabou ochranu a také při zpomalení hlavy je ochrana jen průměrná.

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu spolujezdce jsou zcela zřetelné, a systém proto byl odměněn. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je Celerio určeno, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.

 

Ochrana chodců

Nárazník poskytuje dobrou ochranu nohou chodce ve všech testovaných oblastech a získal maximální počet bodů. Naopak přední hrana kapoty na většině míst chrání minimálně. Povrch kapoty ochrání hlavu chodce při případné srážce dobře nebo přijatelně na většině míst, v okolí A-sloupků jsme však zaznamenali špatné výsledky.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu je součástí standardní výbavy stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro přední sedadla. Žádnými dalšími systémy vůz vybavit nelze.

Obrázky

Vydáno: 06. 11. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Suzuki Celerio bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto