Crash test Suzuki Ignis (2016)

Testovaná varianta: 1.2 GL
malé SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 87 %
Děti 79 %
Chodci 77 %
Aktivní bezpečnost 60 %

Dospělý cestující

33 bodů / 87 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 5.5 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 16 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Chodci

33 bodů / 77 %

chodci
Hlava: 18.4 bodů
Pánev: 3.9 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

7 bodů / 60 %

Elektronická kontrola stability: bodů
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: bodů
Podpora omezovače rychlosti: bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2016
Karoserie: pětidveřový hatchback

Komentář

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se v průběhu zkoušky nijak nedeformoval. Suzuki Ignis poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici. Hodnoty naměřené na kolenou a stehnech figurín simulujících řidiče a spolujezdce vykazovaly dobré výsledky. Při čelním nárazu částí vozu byly naměřeny slabé výsledky v oblasti hrudníku řidiče a průměrné v dolní části nohou. Při nárazu celou šíří vozu byla ochrana hrudníku rovněž průměrná, a to u řidiče i pasažéra na zadním sedadle. Stejnou známku jsme udělili i za ochranu hlavy cestujícího na zadním sedadle. 

V bočním nárazovém testu i závažnějším bočním nárazovém testu do sloupu model Ignis získal maximální počet bodů. 

Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu před poraněním krční páteře při nárazu zezadu. Součástí doplňkové výbavy tohoto modelu je systém autonomního krizového brzdění, který funguje i při nižších rychlostech typických pro jízdu ve městě. V testu Euro NCAP si vedl dobře, kolizi bylo zabráněno ve všech testovaných rychlostech.

Ochrana dětí

Při čelním nárazu částí vozu byly naměřeny nadměrné síly na figuríně simulující šestileté dítě, za což byla udělena nevyhovující známka. Krk desetiletého dítěte byl chráněn slabě. Airbag předního sedadla spolujezdce je možné deaktivovat a tím umožnit instalaci dětské autosedačky. Informace o stavu airbagu podávané řidiči jsou srozumitelné, a systém byl proto odměněn. Všechny sedačky, pro které je daný model určen, šlo bez problémů instalovat na předepsaná místa.

Ochrana chodců

Téměř na všech místech kapoty byla zaznamenána dobrá nebo přijatelná ochrana hlavy, nevyhovující je pouze kolem pevných sloupků čelního skla. Nárazník poskytuje ve všech místech dobrou ochranu nohou, za což byl udělen maximální možný počet bodů. Výsledky ochrany pánve byly smíšenější, od dobrých až po nevyhovující. Součástí příplatkového balíčku aktivní bezpečnosti je systém autonomního krizového brzdění schopný detekovat hrozící srážku s chodcem. V testu si vedl dobře, v několika testovaných scénářích dokázal kolizi zcela zabránit, nebo alespoň snížit rychlost. 

Aktivní bezpečnost

Ignis je v základní výbavě opatřen signalizací nezapnutí bezpečnostních pásů pro všechna sedadla. Příplatkový balíček aktivní bezpečnosti obsahuje systém autonomního krizového brzdění, který si v testu vedl dobře i ve vysokých rychlostech odpovídajících jízdě mimo město. Kromě tohoto systému je v balíčku zastoupen také systém varující před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu.

Obrázky

Vydáno: 01. 12. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Suzuki Ignis bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto