Crash test Suzuki Swift (2010)

Testovaná varianta: Suzuki Swift 1.2 GL
minivozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 94 %
Děti 82 %
Chodci 62 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

34 bodů / 94 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.7 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.9 bodů
Náraz do sloupu: 7.3 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.1 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

40 bodů / 82 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 11.8 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Fair G 0/1S
Skupina: 0, 1
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Tříleté dítě

Provedení: 11.5 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Roemer Duo Plus
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s horním kotevním bodem Top Tether

Chodci

22 bodů / 62 %

chodci
Hlava: 18.4 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 4 body
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2010
Karoserie: pětidvéřový hatchback
Poznámka: Hodnocení se vztahuje na všechny modely Swift s testovanou specifikací

Komentář

Dospělý cestující

Spolujezdcův prostor zůstal během čelního nárazu stabilní a hodnoty zaznamenané figurínou indikovaly dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. Suzuki názorně demonstrovalo, že v případě různě velkých cestujících a cestujících sedících v různých pozicích, by měla být všem poskytnuta podobná úroveň ochrany proti zranění horních částí nohou. V bočním bariérovém testu byla ochrana hrudníku hodnocena jako přijatelná, ale v bočním nárazu do sloupu byla ochrana hrudníku ohodnocena pouze jako průměrná. Ochrana proti hyperextenzi krku (zranění krční páteře) byla při zadním nárazu dobrá.

Dětský cestující

Při čelním nárazu byly hlavy figuríny tříletého dítěte a figuríny osmnáctiměsíčního dítěte ochráněny a ztratili pouze zlomek bodů za každé sedadlo v dynamickém testu. Při bočním nárazu byly obě figuríny taktéž dobře ochráněny. Ačkoliv airbag na pozici spolujezdce je možné vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku, která má být instalována proti směru jízdy, indikace o stavu není zcela jednoznačná. Upínání ISOFIX a top tether byly dobře označeny.

Chodec

Přední hrana kapoty nezískala za nabízenou ochranu nohou chodce žádné body. Ochrana poskytovaná nárazníkem byla převážně hodnocena jako dobrá. Stejně tak ochrana poskytnutá kapotou, byla převážně dobrá ve většině oblastí, kam by mohla narazit hlava dítěte.

Bezpečnostní výbava

Elektronická kontrola stability (ESC) je standardní součástí výbavy všech modelů, stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro sedadlo řidiče a spolujezdce.

Obrázky

Video

Vydáno: 21. 01. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Suzuki Swift bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto