Crash test Suzuki SX4 (2013)

Testovaná varianta: Suzuki SX4 1.6 GL+
malé vozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 92 %
Děti 80 %
Chodci 72 %
Aktivní bezpečnost 81 %

Dospělý cestující

33 bodů / 92 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14.3 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.6 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.5 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

40 bodů / 80 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Fair G0/1S
Skupina:
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Britax Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX a TopTether

Chodci

26 bodů / 72 %

chodci
Hlava: 20.2 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

7 bodů / 81 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2013
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
přední ISO fix
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu
zadní ISO fix

Komentář

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu zachován. Hodnoty zaznamenané figurínou ukázaly dobrou ochranu kolen a stehenních kostí řidiče i spolujezdce. Suzuki poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím různých velikostí a cestujícím sedících v různých pozicích.

Při bočním nárazovém testu získalo Suzuki SX4 maximální počet bodů, což znamená dobrá ochranu všech částí těla. Ve více závažném bočním nárazovém testu do sloupu byla ochrana hrudníku a břicha přijatelná, ochrana hlavy a pánve dobrá. Sedadlo a opěrka hlavy poskytují v případě nárazu zezadu dobrou ochranu hyperextenze krku (poranění krční páteře).

Ochrana dítěte

Suzuki získalo maximální počet bodů za ochranu 18měsíčního dítěte.  Dopředný pohyb figuríny tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské sedačce, nebyl při čelním nárazu nadměrný. Při bočním nárazu byly obě figuríny vhodně zadrženy ochrannými bočnicemi jejich sedaček, což minimalizuje pravděpodobnost nebezpečného kontaktu hlavy s tvrdými částmi interiéru vozu.

Airbag spolujezdce může být deaktivován, takže na jeho místo lze umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Varující štítky a schémata s vhodnou instalací sedačky jsou zřetelné a trvale zobrazené v autě. Systém byl odměněn. Uživatelská příručka neuvádí, že pokud instalujete univerzální sedačku skupiny I, přední sedadlo spolujezdce musí být nastaveno do nejvyšší polohy. Z toho důvodu dopadla kontrola instalace na tomto místě špatně. Sedačky skupiny II/III nebyly stabilní na prostředním sedadle vzadu. Ostatní dětské sedačky, pro které je vůz určen, mohou být řádně nainstalovány a přizpůsobeny.

Ochrana chodců

Nárazník získal maximální počet bodů za ochranu nohou chodce a obdržel dobré hodnocení ve všech testovaných oblastech. Nicméně přední hrana nárazníku nezískala žádné body kvůli špatné ochraně pánevní oblasti. Povrch kapoty poskytuje většinou dobrou nebo přiměřenou ochranu hlavy sraženého chodce. Špatné výsledky jsme zaznamenali pouze u čelních sloupků.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí standardní výbavy a splnil požadavky testování Euro NCAP. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla je součástí základní výbavy stejně jako řidičem nastavitelný omezovač rychlosti (splňuje požadavky pro zařazení do zkoušek).

Obrázky

Vydáno: 30. 10. 2013

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Suzuki SX4 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto