Crash test Suzuki Vitara (2015)

Testovaná varianta: 1.6 GL+
malé SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 89 %
Děti 85 %
Chodci 76 %
Aktivní bezpečnost 75 %

Dospělý cestující

34 bodů / 89 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 7.8 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 16 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.7 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

42 bodů / 85 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Fair G0/1
Skupina:
Orientace:
Instalace:

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace:
Instalace:

Chodci

28 bodů / 76 %

chodci
Hlava: 17.9 bodů
Pánev: 3.8 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

10 bodů / 75 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2015
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Suzuki získalo maximální počet bodů za ochranu řidiče. Cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici poskytuje podobnou úroveň ochrany. Při čelním nárazu do překážky celou šíří vozu byla ochrana všech částí těla řidiče dobrá kromě oblasti hrudníku, která je chráněna přijatelně. V případě spolujezdce na zadním sedadle je ochrana hlavy a stehen dobrá, ale krk a oblast hrudníku je chráněna přijatelně.

Při bočním nárazovém testu do pevné překážky i do sloupu byla ochrana hodnocena plným počtem bodů. Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře).

 

Ochrana dětí

Vitara získala maximální počet bodů v dynamických testech za ochranu 18měsíčního dítěte. Při čelním nárazu nebyl pohyb hlavy figuríny tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské sedačce, nadměrný, ale v oblasti krku byly naměřeny vyšší síly. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu před umístěním sedačky na sedadlo spolujezdce jsou zřetelné, a systém proto byl odměněn. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je vůz určen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.

 

Ochrana chodců

Nárazník poskytuje nohám chodce dobrou ochranu ve všech místech. Výsledky testu přední hrany kapoty jsou však smíšené, od dobré po špatnou ochranu. Povrch kapoty ochrání hlavu chodce při srážce převážně dobře, špatné výsledky jsme zaznamenali pouze v okolí A-sloupků.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu je součástí standardní výbavy stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro obě řady sedadel. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je příplatková výbava. Suzuki lze dovybavit systémem autonomního krizového brzdění, který při vyšších rychlostech vykazoval dobré výsledky. 

Obrázky

Vydáno: 20. 04. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Suzuki Vitara bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto