Crash test Tesla S (2014)

Testovaná varianta: model S 85 kWh (elektromobil)
vyšší střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 82 %
Děti 77 %
Chodci 66 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

31 bodů / 82 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14.4 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 6.3 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.7 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

38 bodů / 77 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Takata Midi
Skupina:
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: isofix s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Takata Midi
Skupina:
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: isofix s podpůrnou nohou

Chodci

24 bodů / 66 %

chodci
Hlava: 13.9 bodů
Pánev: 4.1 bodů
Nohy: 5.8 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

9 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 2.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2014
Karoserie: čtyřdveřové coupé
Poznámka: od VIN 5YJSA7H1XEFPXXXXX
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Údaje z figuríny spolujezdce ukázaly dobrou ochranu všech částí těla kromě hlavy, protože kvůli nedostatečnému nafouknutí airbagu došlo k jejímu kontaktu s palubní deskou. Automobilka odhalila chybu v kalibračním softwaru airbagu dodávaném výrobcem. Organizace Euro NCAP byla informována, že tato chyba byla opravena ve všech dodaných vozidlech zákazníkům. Ačkoliv vypočtené parametry poranění nebyly shledány jako nebezpečné, ochrana hlavy spolucestujícího byla hodnocena jako přijatelná.

Tesla S poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici. Při bočním nárazovém testu do pevné překážky byla ochrana všech částí těla dobrá, což znamená maximální počet bodů. Ve více závažném bočním nárazovém testu do sloupu byla ochrana všech částí těla dobrá kromě hrudníku, který byl chráněn slabě.

Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytují dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu.

 

Ochrana dětí

Model S získal maximální počet bodů za ochranu 18měsíčního i tříletého dítěte v dynamických zkouškách čelního nárazu. Sedačka byla v obou případech umístěna proti směru jízdy. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat v uživatelském menu vozidla a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu spolujezdce však nejsou zcela jasné ve všech jazycích, a systém proto byl odměněn.

Téměř všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je Tesla S určena, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle. Výjimkou jsou sedačky skupiny I, jejichž instalace s isofixem je obtížná kvůli anatomickému polstrování zadních sedadel. Integrované dětské zádržné systémy jsou k dispozici v podobě třetí řady jako příplatková výbava.

 

Ochrana chodců

Vozidlo je vybaveno aktivní kapotou, která se při srážce s chodcem nadzvedne. Díky tomu se zvětší vzdálenost od tvrdých součástí motoru. Téměř po celé ploše kapoty je hlava chodce chráněna přijatelně nebo jen průměrně. Horší výsledky byly zaznamenány v okolí spodní části čelního skla a předních A-sloupků. Díky vhodné konstrukci nárazníku jsou nohy chodců při srážce chráněny na většině míst dobře. Přední hrana kapoty poskytuje dobrou ochranu kromě okrajů, kde je špatná.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu je součástí standardní výbavy stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro obě řady sedadel. Také systém udržení vozidla v jízdním pruhu je zahrnut do základní výbavy. Tesla S má dále systém pro rozpoznání rychlostních limitů, který upozorní řidiče ve chvíli, kdy byla překročena aktuální povolená maximální rychlost.

Obrázky

Vydáno: 06. 11. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Tesla Model S bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto