Crash test Toyota Auris (2013)

Testovaná varianta: Toyota Auris 1.6 "mid grade", RHD
nižší střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 92 %
Děti 84 %
Chodci 68 %
Aktivní bezpečnost 66 %

Dospělý cestující

32 bodů / 92 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.5 bodů
Náraz do sloupu: 7.5 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.3 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

42 bodů / 84 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Takata Mini
Skupina:
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Britax-Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace:
Instalace: ISOFIX a TopTether

Chodci

25 bodů / 68 %

chodci
Hlava: 16.8 bodů
Pánev: 2 body
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 66 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2013
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Na základě získaných údajů z nárazových zkoušek Euro NCAP lze očekávat podobnou úroveň bezpečnosti od Toyoty Auris Touring Sports, což je verze kombi.


Dospělí pasažéři

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Ochrana stehen i kolen cestujících sedících na předních sedadlech byla dobrá. Toyota Auris dokáže stejně dobře ochránit cestující různých velikostí a cestující sedící v různých polohách.
Při bočním testu nárazu do bariéry byla ochrana všech částí těla dobrá. Nicméně při nárazu se otevřely zadní dveře. To je velmi nebezpečné pro posádku na zadních sedadlech, a proto byl vůz penalizován.
V závažnějším bočním nárazovém testu do sloupu byla oblast hrudníku chráněna přijatelně, ostatní části těla dobře. Přední sedadla a opěrky hlavy poskytly v případě nárazu zezadu dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Dětská posádka

Euro NCAP používá od roku 2013 zdokonalené figuríny a širší hodnocení pro posouzení kompatibility dětské autosedačky s testovaným vozidlem. Toyota Auris získala maximální počet bodů za ochranu 18měsíčního dítěte. Dopředný pohyb figuríny tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské autosedačce, nebyl při čelním nárazu nadměrný a při bočním nárazu byly obě figuríny dobře zadřeny bočnicemi jejich sedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy.
Všechny typy dětských autosedaček, pro které je auto určeno, lze do něj bez problémů nainstalovat. Airbag spolujezdce lze deaktivovat, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Řidič má jasný přehled o stavu airbagu, a systém proto byl oceněn.

Chodci

Nárazník získal maximální počet bodů za ochranu nohou chodce. Přední hrana kapoty ochrání oblast pánve chodce dobře pouze v jejím středu, jinak na okrajích je slabá. Kapota motoru poskytuje poměrně dobrou ochranu pro hlavu sraženého chodce, ale v okolí předních A-sloupků, kam by mohla udeřit hlava dospělého, je opět ochrana slabá.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí standardní výbavy a splnil požadavky testování Euro NCAP. Signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů je v základu pro přední i zadní sedadla. Omezovač rychlosti je pouze jako doplňková výbava, a kvůli jeho očekávaným malým prodejům nebyl testován.

Obrázky

Vydáno: 24. 07. 2013

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Toyota Auris bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto