Crash test Toyota Avensis (2009)

Testovaná varianta: Toyota Avensis 2.0 D4-D
střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 90 %
Děti 86 %
Chodci 53 %
Aktivní bezpečnost 86 %

Dospělý cestující

32 bodů / 90 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 6 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.3 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 86 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2009
Karoserie: čtyřdvéřový sedan
Poznámka: Hodnocení se vztahuje na všechny modely Avensis
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Dospělý cestující
Prostor pro cestující zůstal během nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou prokázaly dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. Toyota předvedla, že poskytuje podobnou úroveň ochrany různě vysokým cestujícím sedícím v různých pozicích. Avensis získal za ochranu celého těla v bočním bariérovém testu maximální počet bodů. Při bočním nárazu do sloupu byla figurína zatížena tak, že je pro člověka nereálné a vozidlo bylo penalizováno. Společně s měřením zatížení žeber byla ochrana hrudníku v testu hodnocena jako slabá. Nicméně, ochrana před hyperextenzí krku (zranění krční páteře) byla dobrá.

Ochrana dětí
Na základě hodnot naměřených figurínou získalo vozidlo za ochranu tříletého dítěte maximální počet bodů. V případě sedačky orientované po směru jízdy Euro NCAP udělilo menší počet bodů než u sedačky orientované proti směru jízdy, hodnoty zaznamenané figurínou však byly dobré. Spolujezdcův airbag je možné vypnout, takže je na přední sedadlo možné umístit dětskou autosedačku orientovanou proti směru jízdy. Řidiči byly poskytnuty zřetelné informace o stavu airbagu, což je nezbytné pro bezpečnost dítěte i dospělého. Navíc bylo poskytnuto zřetelné varování o nebezpečí použití dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez dřívější deaktivace airbagu.

Ochrana chodců
Za ochranu nohou chodce získal nárazník maximální počet bodů. Ve většině oblastí, kam by mohla udeřit hlava dítěte, byla kapota ohodnocena jako dobrá. Nicméně, kapota poskytla při nárazu hlavy dospělého převážně nevyhovující ochranu.

Aktivní bezpečnost
Elektronická kontrola stability (ESC) je dostupná alespoň jako volitelná výbava u všech modelů v Evropě a očekává se, že bude součástí standardní výbavy u většiny prodaných vozů. Signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů pro přední a zadní sedadla je součástí standardní výbavy.

Obrázky

Video

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Toyota Avensis bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto