Crash test Toyota Avensis (2015)

Testovaná varianta: 1.6 D-4D Touring Sports
střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 93 %
Děti 85 %
Chodci 78 %
Aktivní bezpečnost 81 %

Dospělý cestující

35 bodů / 93 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 6.4 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 16 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.4 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

42 bodů / 85 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Toyota G0+ BabySafe Plus
Skupina:
Orientace:
Instalace:

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Toyota MIDI
Skupina:
Orientace:
Instalace:

Chodci

28 bodů / 78 %

chodci
Hlava: 16.5 bodů
Pánev: 5.7 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

11 bodů / 81 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2015
Karoserie: pětidveřové kombi
Poznámka: platí i pro verzi sedan, benzinové i dieselové motory
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Kolenní airbag řidiče je součástí standardní výbavy. Naměřené hodnoty při jeho aktivaci však vykazovaly riziko poranění. V důsledku toho nebylo možné vyloučit, že struktury přístrojové desky mohou také způsobit zranění. Výsledky ochrany kolen, pánve a stehen byly průměrné. Při čelním nárazu do překážky celou šíří vozu byla ochrana všech částí těla řidiče dobrá, pouze hrudník cestujícího na zadním sedadle byl chráněn průměrně. 

Při bočním nárazovém testu do pevné překážky i ve více závažném bočním nárazovém testu do sloupu byla ochrana všech částí těla dobrá, za což si Avensis vysloužil maximální počet bodů.

Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu.

 

Ochrana dětí

Avensis získal maximální počet bodů v dynamických testech za ochranu 18měsíčního dítěte. Pohyb figuríny simulující tříleté dítě nebyl při čelním nárazu velký, ovšem v oblasti krku byly naměřeny mírně nadlimitní síly.

Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu jsou zřetelné, a systém proto byl odměněn. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je Avensis určen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle. Výjimkou je pouze autosedačka skupiny II/III, která byla při upevnění na prostředním zadním sedadle nestabilní. 

 

Ochrana chodců

Nárazník poskytuje nohám chodce ve všech sledovaných oblastech dobrou ochranu a byl odměněn nejvyšším počtem bodů. Pánevní oblast byla chráněna dobře nebo přijatelně. Kapota poskytovala převážně přijatelnou ochranu hlavy, nevyhovující výsledky byly naměřeny pouze v oblasti sloupků čelního skla. 

 

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu je součástí standardní výbavy stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro obě řady sedadel. Systém pro udržení vozu v jízdním pruhu je součástí příplatkové výbavy stejně jako nastavitelný omezovač rychlosti. 

Obrázky

Vydáno: 20. 04. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Toyota Avensis bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto