Crash test Toyota Aygo (2012)

Testovaná varianta: Toyota Aygo 1.0 High Grade
minivozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 3
Dospělý cestující 68 %
Děti 73 %
Chodci 53 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

25 bodů / 68 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 10.8 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 6.3 bodů
Náraz do sloupu: 6.5 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 1.1 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

36 bodů / 73 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 8.6 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax-Römer BabySafe
Skupina: 0+
Orientace:
Instalace:

Tříleté dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax-Römer
Skupina: I
Orientace:
Instalace:

Chodci

19 bodů / 53 %

chodci
Hlava: 13.2 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2012
Karoserie: Pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář


Dospělý pasažér

Výkon v případě čelního nárazu je u současného Aygo stejný jako u Citroën C1 testovaného v roce 2005, a proto byly výsledky testu použity i u tohoto vozidla. Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Nicméně hruď řidiče přišla během nárazu do kontaktu s volantem a skóre za to bylo penalizováno. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. Nicméně inspekce předního panelu odhalila pevné výstupky, které představovaly potencionální riziko zranění pro různě velké cestující a cestující sedící v různých pozicích. Došlo zde k malé deformaci v prostoru pro nohy řidiče, ale posunul se a zablokoval brzdový pedál, čímž se zvýšilo nebezpečí zranění nohou a chodidel řidiče.

V bočním bariérovém testu a více závažném testu bočního nárazu do sloupu bylo vozidlo vybaveno bočními airbagy chránící hlavu a airbagem hrudníku, které jsou zatím dostupné u některých modelů pouze v doplňkové výbavě, ale v červenci roku 2013 se stanou součástí standardní výbavy všech modelů. V obou testech informace zaznamenané figurínou odhalily průměrnou ochranu hrudníku. Sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu nevyhovující ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Na základě hodnot zaznamenaných v čelním a bočním testu získalo vozidlo za jeho ochranu tříletého cestujícího maximální počet bodů. Figurína byla posazena po směru jízdy, použili se ISOFIX úchyty, které nejsou v současné době součástí standardní výbavy, ale budou v červenci 2013. Dopředný pohyb figurín, sedících po směru jízdy v dětských autosedačkách, nebyl nadměrný, ani při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb tříleté figuríny, sedící po směru jízdy v dětské sedačce, nadměrný. Airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy.

Nicméně informace poskytované řidiči o stavu airbagu nejsou zcela zřetelné a systém nebyl odměněn. Na nebezpečí používání dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez dřívější deaktivace airbagu bylo uvnitř vozidla zřetelně upozorněno.

Ochrana chodců

Nárazník získal maximální počet bodů. Poskytl ve všech testovaných oblastech dobrou ochranu nohám chodce. Nicméně přední hrana kapoty byla nevyhovující a nezískala žádné body. Ve většině oblastí, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dítěte nebo dospělého, byla ochrana nevyhovující nebo průměrná s několika dobrými oblastmi.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je v současné době u některých modelů dostupný pouze v doplňkové výbavě, ale součástí standardní výbavy všech vozů se stane v červenci 2013. Systém splňuje Euro NCAP požadavky na test. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro řidiče je součástí standardní výbavy nyní, ale pro spolujezdce nebude do července 2013. Systém splňuje požadavky Euro NCAP. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro vzadu sedící cestující není ve Aygo dostupná a není zde ani omezovač rychlosti.

Obrázky

Vydáno: 26. 01. 2013

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Toyota Aygo bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto