Crash test Toyota Aygo (2014)

Testovaná varianta: Toyota Aygo 1 x-play
minivozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 4
Dospělý cestující 80 %
Děti 80 %
Chodci 62 %
Aktivní bezpečnost 56 %

Dospělý cestující

31 bodů / 80 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 12.5 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.6 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

39 bodů / 80 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Toyota MINI
Skupina:
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: isofix s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Toyota Duo+
Skupina:
Orientace: po směru jízdy
Instalace: isofix a top tether

Chodci

23 bodů / 62 %

chodci
Hlava: 16.3 bodů
Pánev: 0.2 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

7 bodů / 56 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2014
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu nepoškozen. Ochrana kolen i stehenních kostí obou předních cestujících je dobrá, nicméně sloupek řízení, zapalovací skříň a hrany přístrojové desky a středového panelu mohou způsobit zranění cestujícím různé velikosti nebo cestujícím sedícím v různé pozici.

Při bočním nárazovém testu byla ochrana všech částí těla dobrá, což Toyotě Aygo přineslo maximální hodnocení. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana v oblasti hrudníku horší, ale stále přijatelná. Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytují v případě nárazu zezadu dobrou ochranu hyperextenze krku (poranění krční páteře).

 

Ochrana dítěte

Toyota Aygo získala maximální počet bodů za ochranu 18měsíčního dítěte. Dopředný pohyb hlavičky figuríny tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské sedačce, nebyl příliš velký, ale v oblasti krku a hrudníku bylo naměřeno větší přetížení a působící síly.

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze vypnout a umístit na přední sedadlo dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Označení pro vypnutí airbagu je jasně zřetelné a systémem získal maximální počet bodů. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je aygo určeno, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.

 

Ochrana chodců

Nárazník poskytuje nohám chodce dobrou ochranu, hodnocení bylo proto velmi dobré. Výsledky ochrany při kontaktu s přední hranou kapoty jsou naopak špatné ve všech sledovaných oblastech. Při simulaci srážky hlavy chodce s kapotou motoru bylo hodnocení ochrany průměrné nebo přijatelné, v okolí sloupků však byla ochrana neznatelná.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační systémem je součástí základní výbavy stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je příplatková výbava. Aygo není vybaveno systémem autonomního krizového brzdění ani systémem pro udržení vozu v jízdním pruhu.
 

Obrázky

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Toyota Aygo bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto