Crash test Toyota Corolla (2013)

Testovaná varianta: Toyota Corolla 1,6
nižší střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 94 %
Děti 82 %
Chodci 67 %
Aktivní bezpečnost 66 %

Dospělý cestující

34 bodů / 94 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.1 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.4 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.4 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

40 bodů / 82 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Toyota MINI
Skupina:
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Toyota Duo+
Skupina:
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX a TopTether

Chodci

24 bodů / 67 %

chodci
Hlava: 16.4 bodů
Pánev: 1.8 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 66 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2013
Karoserie: čtyřdveřový sedan
Výbava: boční airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Ochrana kolen a stehenních kostí řidiče i spolujezdce je dobrá. Toyota Corolla dokáže stejně dobře ochránit různě velké cestující a cestující sedící v různých pozicích.

 

V bočním nárazovém testu získala corolla maximální počet bodů za dobrou ochranu všech částí těla. I ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana hrudi přijatelná a ochrana ostatních částí těla dobrá. Sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře).

 

Ochrana dětí

Toyota Corolla získala maximální počet bodů za ochranu 18měsíčního dítěte. Pohyb hlavy dítěte sedícího po směru jízdy nebyl při čelním nárazu nadměrný. Při bočním nárazu byly obě figuríny vhodně chráněny dětskými autosedačkami, což minimalizuje riziko úderu hlavy do tvrdých částí interiéru.

 

Airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Informace poskytované řidiči o stavu airbagu jsou zřetelné, a systém proto byl odměněn. Při instalaci autosedaček skupiny I na krajní zadní sedadla bylo zapotřebí důkladného upevnění do isofixových úchytů. Jinak všechny typy dětských autosedaček, pro které je auto určeno, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.

 

Ochrana chodců

Nárazník získal maximální počet bodů za ochranu nohou chodce ve všech testovaných oblastech. Přední hrana kapoty však chrání špatně oblast chodcovy pánve. Kapota motoru nabízí dobrou nebo přijatelnou míru ochrany v místech, kam by mohla dopadnout hlava chodce.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační systém (ESP) je součástí standardní výbavy a splnil požadavky testování Euro NCAP. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla je také součástí základní výbavy.

Obrázky

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Toyota Corolla bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto