Crash test Toyota Hilux (2016)

Testovaná varianta: 2.4 diesel 4x4
pickup

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 93 %
Děti 82 %
Chodci 83 %
Aktivní bezpečnost 63 %

Dospělý cestující

36 bodů / 93 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 6.5 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 16 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.7 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Chodci

35 bodů / 83 %

chodci
Hlava: 18.9 bodů
Pánev: 6 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

8 bodů / 63 %

Elektronická kontrola stability: bodů
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: bodů
Podpora omezovače rychlosti: bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2016
Karoserie: pickup

Komentář

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se v průběhu zkoušky nijak nedeformoval. Toyota Hilux poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici. 

V čelním nárazovém testu byla kolena i stehna řidiče a spolujezdce chráněna dobře. Airbag řidiče nebyl dostatečně nafouknutý a došlo ke kontaktu hlavy s volantem. Přestože naměřené hodnoty nejsou rizikové, byla aplikována penalizace a ochrana hlavy je tudíž přijatelná. Ochrana pasažéra byla v čelním nárazu částí vozu ve všech sledovaných oblastech dobrá. 

V čelním nárazovém testu celou šíří vozu byla ochrana pasažéra i řidiče dobrá až na oblasti hrudníku, která byla u pasažéra chráněna průměrně a u řidiče přijatelně. 

V bočním nárazovém testu i závažnějším bočním nárazovém testu do sloupu se vozu Toyota Hilux dařilo a získal nejlepší známku.

Rovněž přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu. Zvýšená ochrana je poskytována systémem autonomního krizového brzdění, který je součástí příplatkové výbavy, operuje i v nižších rychlostech typických pro jízdu ve městě a v testu si vedl dobře. 

Ochrana dětí

Při čelním nárazu částí vozu byly naměřeny značné decelerační síly v oblasti krku a hrudníku u šestiletého dítětě. Za tyto partie Hilux obdržel průměrnou, respektive slabou známku. Ochrana desetiletého dítěte byla dobrá až na krk, kde byla přijatelná. Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy, za což byl Hilux odměněn. Všechny testované autosedačky šlo připevnit bez problémů až na isofixové sedačky skupiny I, jejichž instalace vyžaduje zvýšenou opatrnost. Toyota avizuje, že prostřední zadní sedadlo není pro připevnění autosedačky vhodné, byť s jejich instalací na tomto místě nebyly v testu problémy.  

Ochrana chodců

Kapota vozu poskytuje převážně dobrou nebo přijatelnou ochranu hlavy, horší výsledky byly naměřeny na okrajích kapoty a kolem sloupků čelního skla. Ochrana nohou a pánve chodce byla na všech sledovaných místech dobrá. Systém autonomního krizového brzdění schopný zaznamenat chodce je součástí příplatkové výbavy, v testu si vedl dobře, v mnoha případech bylo kolizi zcela zabráněno, nebo došlo alespoň ke snížení nárazové rychlosti. 

Aktivní bezpečnost

Součástí standardní výbavy Toyoty Hilux je signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů. Všechny další systémy spadající pod aktivní bezpečnost jsou součástí bezpečnostního balíčku, který je dostupný jako příplatková výbava. Vůz není vybaven plnohodnotným omezovačem rychlosti, jde spíše o informační systém na základě snímání kamery, který podává údaje o maximální povolené rychlosti. Systém autonomního krizového brzdění si v testu vedl dobře, v mnoha situacích dokázal kolizi zcela zabránit.

 

Obrázky

Video

Vydáno: 01. 09. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Toyota Hilux bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto