Crash test Toyota iQ (2009)

Testovaná varianta: Toyota iQ 1.0
minivozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 91 %
Děti 71 %
Chodci 54 %
Aktivní bezpečnost 86 %

Dospělý cestující

33 bodů / 91 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.5 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.8 bodů
Náraz do sloupu: 6.8 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.7 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Chodci

19 bodů / 54 %

chodci
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 86 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2009
Karoserie: třídvéřový hatchback
Poznámka: Hodnocení se vztahuje na všechny modely iQ
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Dospělý cestující
Prostor pro cestující zůstal během testu čelního nárazu stabilní. Airbag namontovaný pod volantem poskytl ochranu kolenům a stehenním kostem řidiče. Spolujezdec je, stejně dobře jako obvyklými pásy, před pohybem vpřed chráněn podsedačkovým airbagem. Oba systémy pracují účinně, hodnoty zaznamenané koleny figuríny indikují dobrou ochranu. Toyota ukázala, že je také poskytována podobná ochrana různě vysokým cestujícím sedícím v různých pozicích. Vozidlo získalo za ochranu spolujezdce maximální počet bodů. Při testu nárazu do sloupu byla ochrana hrudníku průměrná vzhledem k tlaku naměřenému na žebrech figuríny. Ochrana před hyperextenzí krku (zranění krční páteře) byla průměrná.

Ochrana dětí
Při prvním bočním bariérovém testu se část úchytu ISOFIX u sedačky tříletého dítěte rozbila, třebaže úchyty náraz vozidla přestály. Podle Toyoty je problém způsoben změnou materiálu výrobcem Britax-Römer. Sedačky Duo Plus objednané prodejci Toyoty nyní budou mít vylepšené materiálové složení. Toyota kontaktuje vlastníky všech iQ a nabídne jim výměnu sedačky, jestliže už mají koupenou sedačku Duo Plus. Na základě této akce Euro NCAP povolilo přetestování. Při přetestování se oprava u Toyoty ukázala účinnou a dětská sedačka zůstala řádně přichycena úchyty ISOFIX. Nicméně hlava tříletého dítěte nebyla zadržena bokem sedačky a přišla do kontaktu se sedačkou jeden a půlročního dítěte. Britax-Römer vylepšil uživatelskou příručku u všech Duo Plus sedaček, aby se vyhnul riziku špatnému zatížení úchytů ISOFIX jako výsledek špatné instalace dětské sedačky. Spolujezdcův airbag je možné vypnout, takže je na přední sedadlo možné umístit dětskou autosedačku orientovanou proti směru jízdy. Nicméně, informace poskytnuté řidiči o stavu airbagu nesplňovaly požadavky Euro NCAP. Je zde však obsaženo zřetelné varování na nebezpečí používání dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace airbagu. Přítomnost ISOFIX úchytů na zadních sedadlech nebyla dostatečně označena.

Ochrana chodců
Nárazník IQ získal za ochranu nohou chodce maximální počet bodů. Kapota poskytla v oblastech, kam by mohla udeřit hlava dospělého, převážně dobrou ochranu, ochrana hlavy dítěte však byla převážně nevyhovující.

Aktivní bezpečnost
Elektronická kontrola stability (ESC) je součástí standardní výbavy ve všech Evropských zemích. Signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů zajišťuje přední i zadní sedadla a je také součástí standardu.

Obrázky

Video

Vydáno: 21. 01. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Toyota iQ bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto