Crash test Toyota Prius (2009)

Testovaná varianta: Toyota Prius 1.8 VVT Sol
střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 88 %
Děti 82 %
Chodci 68 %
Aktivní bezpečnost 86 %

Dospělý cestující

31 bodů / 88 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.24 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 6.37 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.09 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 86 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2009
Karoserie: pětidvéřový hatchback
Poznámka: Hodnocení se vztahuje na všechny modely Prius s testovanou specifikací
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče

Komentář

Dospělý cestující
Prostor pro cestující zůstal během nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou indikují dobrou ochranu kolen a stehenních kostí. Toyota ukázala, že různě vysokým cestujícím sedícím v různých pozicích nabízí podobnou úroveň ochrany. Vozidlo získalo v bočním bariérovém testu maximální počet bodů. Při závažnějším testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana hrudníku hodnocena jako průměrná. Také ochrana před hyperextenzí krku (zranění krční páteře) poskytovaná předními sedačkami a podpěrkou pod hlavu byla při zadním nárazu průměrná.

Ochrana dětí
Hlava figuríny tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy, se při čelním nárazu příliš vpřed nepohnula. Hlavy obou figurín byly při bočním nárazu dobře zadrženy uvnitř jejich sedačky. Spolujezdcův airbag je možné vypnout, takže je na přední sedadlo možné umístit dětskou autosedačku orientovanou proti směru jízdy. Nebezpečí použití dětské autosedačky na předním sedadle bez dřívější deaktivace airbagu je zřetelně vysvětleno štítkem, který je napevno uchycen na stínítku.

Ochrana chodců
Kapota poskytla ve většině oblastí, kam by mohla udeřit hlava dítěte, dobrou ochranu. Ochrana hlavy dospělého byla převážně dobrá nebo průměrná, stejně jako ochrana poskytovaná nárazníkem a přední hranou kapoty nohám chodce.

Aktivní bezpečnost
Elektronická kontrola stability (ESC) je součástí standardní výbavy, stejně jako signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů pro sedadlo řidiče a přední i zadní sedadla spolujezdce.

Obrázky

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Toyota Prius bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto