Crash test Toyota Prius (2016)

Testovaná varianta: Hybrid
střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 92 %
Děti 82 %
Chodci 77 %
Aktivní bezpečnost 85 %

Dospělý cestující

35 bodů / 92 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 7 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 14.6 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Chodci

33 bodů / 77 %

chodci
Hlava: 16.9 bodů
Pánev: 4.8 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

10 bodů / 85 %

Elektronická kontrola stability: bodů
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 2 body

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2016
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se v průběhu zkoušky nijak nedeformoval. Toyota Prius poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici. 

Ochrana hrudníku byla vzhledem k naměřeným hodnotám průměrná, při čelním nárazu celou šíří vozu pak přijatelná, a to i v případě pasažérů na zadních sedadlech. 

V bočním nárazovém testu získal Prius maximální počet bodů. V závažnějším bočním nárazovém testu do sloupu však došlo ke kompresi žeber poukázala na slabou ochranu hrudníku. Ostatní části těla byly chráněny dobře. 

Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu. 

Prius je v základní verzi vybaven balíkem aktivní bezpečnosti. Nazývá se Toyota Safety Sense, který obsahuje systém autonomního krizového brzdění. V testech Euro NCAP se mu dařilo a získal maximum bodů. 

Ochrana dětí

Při čelním nárazovém testu byly figuríny simulující šestileté a desetileté chráněny převážně dobře, pouze u šestileté byl hrudník chráněn přijatelně. Při nárazu zboku byl udělen maximální počet bodů. 

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu jsou zřetelné, a systém byl proto odměněn. 

Ochrana chodců

Při nárazu hlavy chodce na kapotu vozu byly naměřeny převážně dobré nebo přijatelné výsledky, nevyhovující hodnoty byly pouze v oblasti kolem čelního skla. Nárazník získal maximální počet bodů. Pánevní oblast byla chráněna rovněž převážně dobře, pouze na okrajích byly výsledky slabé. Systém autonomního krizového brzdění je schopen detekovat chodce. V testech si vedl dobře, ve většině případů se mu podařilo zabránit kolizi, nebo alespoň výrazně zmírnit následky.

Aktivní bezpečnost

Balíček Toyota Safety Sense je součástí základní výbavy. Zahrnuje systém autonomního krizového brzdění, systém udržení vozu v jízdním pruhu a kamerou řízený nastavitelný omezovač rychlosti.

Obrázky

Vydáno: 20. 04. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Toyota Prius bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto