Crash test Toyota RAV 4 (2013)

Testovaná varianta: Toyota RAV4, 2.2 diesel "mid grade"
SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 89 %
Děti 82 %
Chodci 66 %
Aktivní bezpečnost 66 %

Dospělý cestující

32 bodů / 89 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 13.6 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.6 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.1 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

41 bodů / 82 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Takata Mini
Skupina:
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Takata Midi
Skupina:
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpůrnou nohou

Chodci

24 bodů / 66 %

chodci
Hlava: 18 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 66 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2013
Karoserie: pětidveřové SUV
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář


Dospělí pasažéři

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Nicméně, airbag řidiče nebyl dostatečně nahuštěn a došlo ke kontaktu hlavy s volantem. V testu se sice ukázalo, že výsledný kontakt nebyl nebezpečný, ale vůz byl i přesto penalizován a ochrana hlavy řidiče byla hodnocena jako přijatelná. Ochrana stehen, kolen i oblasti pánve cestujících sedících na předních sedadlech byla dobrá. Toyota RAV 4 dokáže stejně dobře ochránit cestující různých velikostí a cestující sedící v různých polohách.
Maximální počet bodů získala Toyota při bočním testu nárazu do bariéry. Ve více závažném bočním nárazovém testu do sloupu byla oblast hrudníku chráněna přijatelně, ostatní části těla dobře. Přední sedadla a opěrky hlavy poskytly v případě nárazu zezadu dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Dětská posádka

Euro NCAP používá od roku 2013 zdokonalené figuríny a širší hodnocení pro posouzení kompatibility dětské autosedačky s testovaným vozidlem. Dopředný pohyb figuríny tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské autosedačce, nebyl při čelním nárazu nadměrný. Při bočním nárazu byly obě figuríny dobře zadřeny bočnicemi jejich sedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy.
Všechny typy dětských autosedaček, pro které je auto určeno, lze do něj bez problémů nainstalovat, ale u polouniverzálních autosedaček skupin 0+/I  byla potřeba ohlídat, aby se isofixové úchyty správně spojily v kotvících bodech. Airbag spolujezdce lze deaktivovat, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Řidič má jasný přehled o stavu airbagu, a systém proto byl oceněn.

Chodci

Nárazník v celé své šíři chrání nohy chodců dobře, a získal proto maximální počet bodů. Naopak přední hrana kapoty oblast pánve chodce nechrání vůbec a body nedostala. Kapota motoru poskytuje poměrně dobrou ochranu pro hlavu sraženého chodce.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí standardní výbavy a splnil požadavky testování Euro NCAP. Signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů je v základu pro přední i zadní sedadla. Omezovač rychlosti je pouze jako doplňková výbava, a kvůli jeho očekávaným malým prodejům nebyl testován.

Obrázky

Vydáno: 24. 07. 2013

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Toyota Rav4 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto