Crash test Toyota Urban Cruiser (2009)

Testovaná varianta: Toyota Urban Cruiser 1.33 petrol
malé MPV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 3
Dospělý cestující 58 %
Děti 71 %
Chodci 53 %
Aktivní bezpečnost 86 %

Dospělý cestující

21 bodů / 58 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 12 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7 bodů
Náraz do sloupu: 0 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 1.9 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

35 bodů / 71 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 6.9 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Baby Safe
Skupina: 0, 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: bezpečnostní pás pro dospělé

Tříleté dítě

Provedení: 8.8 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Duo Plus
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX

Chodci

19 bodů / 53 %

chodci
Hlava: 13.1 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 5.9 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 86 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2009
Karoserie: pětidvéřové MPV
Výbava: čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče

Komentář

Dospělý cestující
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Navzdory přítomnosti kolenního airbagu, figurína řidiče přišla do kontaktu s přístrojovou deskou a zaznamenala vysoké hodnoty. Výstupky pod přístrojovou deskou představovaly možné riziko zranění pro kolena a stehenní kosti řidiče i spolujezdce. Při bočním testu nárazu do sloupu selhal okenní airbag a nezabránil kontaktu hlavy s tvrdými částmi. Ačkoli byla ohrožena jen hlava, neudělil za těchto podmínek Euro NCAP v tomto testu žádné body, protože dobrá ochrana airbagu je v opravdových nehodách považována za zásadní. Vzhledem k výkonu airbagu při nárazu do sloupu byl stejný airbag penalizován i v bočním bariérovém testu, toto vše se promítlo do nižšího celkového hodnocení pro ochranu hlavy řidiče. Ochrana před hyperextenzí krku (zranění krční páteře) byly při nárazu zezadu hodnocena jako průměrná.

Ochrana dětí
Dopředný pohyb hlavy figuríny tříletého dítěte nebyl při čelním nárazu nadlimitní (figurína jeden a půl ročního dítěte seděla v sedačce orientované proti směru jízdy). Obě figuríny byly při bočním bariérovém testu vhodně zadrženy bočnicemi jejich sedaček. Spolujezdcův airbag je možné vypnout, aby se na přední sedadlo mohla umístit dětská autosedačka instalovaná proti směru jízdy. Vozidla se sériovým číslem větším než JTKKH16440J012088 mají zřetelně vyznačený přepínač a poskytují řidiči jednoznačnou informaci o stavu airbagu. Vypínací tlačítko u vozidel s nižším sériovým číslem není tak zřetelně vyznačeno a nebylo ohodnoceno 2 body, ačkoliv hvězdičkové hodnocení zůstane stejné. Toyota také nedávno vylepšila uživatelskou příručku, aby udělala jasno v případech, kdy je zadní sedadlo nastavitelné a mělo by se nastavit do nejzadnější pozice při přepravově dítěte.

Ochrana chodců
Přední hrana kapoty nezískala za ochranu poskytovanou nohám chodce žádné body. Nicméně, nárazník poskytl ve většině oblastí dobrou ochranu. Kapota poskytla v některých oblastech, kam by mohla udeřit hlava dospělého nebo dítěte dobrou ochranu, ale v ostatních byla převážně průměrná nebo nevyhovující.

Aktivní bezpečnost
Urban Cruiser má elektronickou kontrolu stability (ESC) ve standardní výbavě všech evropských modelů. Signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů, která zahrnuje všechny sedadla, je také standardní.

Obrázky

Video

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Toyota Urban Cruiser bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto