Crash test Toyota Verso (2010)

Testovaná varianta: Toyota Verso, 2.0 D-4D mid grade
malé MPV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 89 %
Děti 75 %
Chodci 69 %
Aktivní bezpečnost 86 %

Dospělý cestující

32 bodů / 89 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14.9 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 6.8 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.2 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

37 bodů / 75 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 11.7 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Baby Safe
Skupina: 0, 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: bezpečnostní pás pro dospělé

Tříleté dítě

Provedení: 4.9 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Duo Plus
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s horním kotevním bodem Top Tether

Chodci

25 bodů / 69 %

chodci
Hlava: 18.8 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 86 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2010
Karoserie: pětidvéřové MPV
Poznámka: Hodnocení se vztahuje na všechny modely Verso s testovanou specifikací

Komentář

Dospělý cestující
Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou ukázaly dobrou ochranu kolen a stehenních kostí. Toyota byla schopna dokázat, že poskytuje stejně dobrou ochranu různě velkým cestujícím a cestujícím sedícím v různých pozicích. Vozidlo získalo v bočním bariérovém testu maximální počet bodů. V závažnějším testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana hrudníku, na základě naměřeného stlačení žeber figuríny, ohodnocena jako průměrná. Ochrana před hyperextenzí krku (poranění krční páteře) byla při nárazu zezadu také hodnocena jako průměrná.

Ochrana dětí
Hlava figuríny tříletého dítěte se při čelním nárazu posunula vpřed mimo doporučený limit, což by mohlo způsobit, že by se dostala do kontaktu s interiérem vozu. Nicméně, figurína nebyla katapultována ze sedačky a při bočním nárazu byly figuríny jak tříletého tak osmnáctiměsíčního dítěte správně zadrženy v jejich sedačkách. Airbag spolujezdce je možné vypnout, aby se na přední sedadlo mohla umístit dětská autosedačka instalovaná proti směru jízdy. Výstražný štítek zřetelně upozorňoval na nebezpečí používání dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez dřívější deaktivace airbagu.

Ochrana chodců
Verso si v ochraně chodce vedlo dobře. Nárazník získal za ochranu nohou chodce maximální počet bodů. Ochrana poskytovaná horní částí kapoty byla ve většině oblastí, kam by mohla dopadnout hlava dospělého nebo dítěte, dobrá. Nicméně, vozidlo nezískalo za ochranu nabízenou přední hranou kapoty žádné body.

Aktivní bezpečnost
Elektronická kontrola stability (ESC) je součástí standardní výbavy celé modelové řady Verso. Signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů je také standardní a zahrnuje přední i zadní sedadla.

Obrázky

Video

Vydáno: 21. 01. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Toyota Verso bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto