Crash test Toyota Yaris (2011)

Testovaná varianta: Toyota Yaris 1.3 'Active', LHD
minivozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 89 %
Děti 81 %
Chodci 60 %
Aktivní bezpečnost 86 %

Dospělý cestující

32 bodů / 89 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.4 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.5 bodů
Náraz do sloupu: 6.2 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.9 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

40 bodů / 81 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 11.6 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Toyota branded Britax Römer Babysafe Plus
Skupina: 0, 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Tříleté dítě

Provedení: 10.2 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Toyota branded Britax Römer Duo Plus
Skupina: 0, 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

21 bodů / 60 %

chodci
Hlava: 15.3 bodů
Pánev: 0.1 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 86 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2011
Karoserie: pětidveřový hatchback
Poznámka: 2011
Výbava: boční airbag
přední ISO fix
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu
zadní ISO fix

Komentář

Dospělý cestující

 

Při čelním nárazu zůstal prostor pro cestující stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. Toyota předvedla, že poskytne podobnou úroveň ochrany různě velkým cestujícím a cestujícím sedícím v různých pozicích. Za poskytnutou ochranu figuríně řidiče byl udělen maximální počet bodů, všechny oblasti těla byly dobře chráněny. V bočním bariérovém testu hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu všech oblastí těla. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu zůstal okenní airbag částečně zachycen mezi obložením a okenním sloupkem, a získané skóre za ochranu hlavy bylo v bočním bariérovém testu i bočním nárazu do sloupu penalizováno. Přední sedadla a opěrky hlavy poskytly v případě nárazu zezadu průměrnou ochranu proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb u tříleté figuríny sedící po směru jízdy v dětské autosedačce nadměrný. V bočním nárazovém testu byly obě dětské figuríny vhodně zadrženy bočnicemi jejich sedaček. Airbag spolujezdce je možné vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. O stavu airbagu byly řidiči poskytovány zřetelné informace, za což byl systém odměněn. Napevno přichycený výstražný štítek zřetelně upozorňoval na nebezpečí umístění dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez dřívější deaktivace airbagu.

Ochrana chodců

Nárazník získal za ochranu nohou chodce maximální počet bodů. Přední hrana kapoty byla převážně nevyhovující. V těch oblastech, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dítěte, byla nabízená ochrana převážně dobrá. Stejné to bylo u hlavy dospělého.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí standardní výbavy všech modelů ve většině Evropských zemí, ale v některých zemích je nabízen pouze v doplňkové výbavě. Systém splňuje Euro NCAP požadavek na vybavení a splňuje i testové požadavky. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je součástí standardní výbavy pro sedadla řidiče a vpředu sedícího spolujezdce. Omezovač rychlosti není pro Yaris dostupný.

Obrázky

Video

Vydáno: 21. 01. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Toyota Yaris bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto