Crash test Volkswagen Beetle (2011)

Testovaná varianta: VW Beetle 1.2 TFSI, LHD
nižší střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 92 %
Děti 90 %
Chodci 53 %
Aktivní bezpečnost 86 %

Dospělý cestující

33 bodů / 92 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14.3 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.6 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.2 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

44 bodů / 90 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 11.9 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Bobsy G0 + Isofix
Skupina: 0, 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Tříleté dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Bobsy G1 Isofix + TT
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

19 bodů / 53 %

chodci
Hlava: 15 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 4 body
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 86 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2011
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář


Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. Nicméně sloupek volantu představoval možné riziko zranění pro různě velké cestující a cestující sedící v různých pozicích. V bočním bariérovém testu získal Beetle maximální počet bodů, když poskytl dobrou ochranu ve všech oblastech těla. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana hrudníku přijatelná a ochrana ostatních částí těla byla dobrá. Sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Na základě hodnot zaznamenaných figurínou v nárazovém testu získal Beetle maximální počet bodů za jeho ochranu tříleté figuríny. Dopředný pohyb figurín, sedících po směru jízdy v dětských autosedačkách, nebyl nadměrný. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy. Airbag spolujezdce je možné vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku, instalovanou proti směru jízdy.  Zřetelné informace jsou poskytovány řidiči o stavu airbagu a systém za to byl odměněn. Na nebezpečí umístění dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce, bez dřívější deaktivace airbagu, uvnitř vozu zřetelně varuje štítek.

Ochrana chodců

Nárazník poskytl ve většině oblastí nohám chodce dobrou ochranu. Nicméně přední hrana kapoty byla ve všech oblastech nevyhovující a nezískala žádné body. Ve většině oblastí, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dítěte, nabídla kapota dobrou ochranu, ale ve většině oblastí, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dospělého, byla ochrana převážně nevyhovující.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí standardní výbavy a splňuje Euro NCAP požadavky na test. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je součástí standardní výbavy pro sedadla řidiče, spolujezdce a zadní sedadla. Omezovač rychlosti není pro Beetle dostupný.

Obrázky

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Volkswagen Beetle bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto